نجات صنعت خودرو در گرو توجه به ساخت داخل قطعات

تاریخ انتشار : 1399/04/07

در جلسه روز جمعه کميته خودرو که با محوريت بررسي توان داخلي‌سازي قطعات صنعت خودرو برگزار شد، مقرر شد که چهارمين ميز صنعت خودرو با هدف کاهش ارزبري اين صنعت برپا شود. در اين نشست سرپرست وزارت صمت راه نجات و توسعه صنعت از جمله صنعت خودرو را توجه به ساخت داخل قطعات و تجهيزات دانست.

به گزارش ايسنا، طي مدت اخير موضوع داخلي سازي قطعات مجدد پيگيري مي شود. در جلسه کميته خودرو در روز گذشته (جمعه) نيز که با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، معاونين و مديران وزارتخانه، نمايندگان دستگاه هاي نظارتي و مديران عامل خودروسازان برگزار شد، به موضوع بررسي توان داخلي سازي قطعات رسيدگي و تصميم گرفته شد که چهارمين ميز تعميق ساخت داخل قطعات صنعت خودرو با هدف کاهش ارزبري برگزار شود.

بر اين اساس کاهش ارزبري با استفاده از قطعات داخلي‌سازي شده در اين صنعت به ميزان ۶۰ ميليون يورو در اين ميز داخلي‌سازي مورد پيگيري قرار مي‌گيرد.

حسين مدرس خياباني- سرپرست وزارت صمت -  در اين جلسه راه نجات و توسعه صنعت کشور از جمله صنعت خودرو را در گرو توجه به ساخت داخل قطعات و تجهيزات در صنعت دانست و خودروسازان را مکلف کرد که روند داخلي‌سازي و کاهش ارزبري قطعات خودرو را به دقت رصد کرده و در راستاي سياست‌هاي اين وزارتخانه در حوزه تعميق ساخت داخل گام بردارند.

در عين حال، دو خودروساز نيز گزارشي از تحويل و توليد خودروها ارائه دادند که بر اساس آن اعلام شد که توليد تجمعي خودرو تا چهارم تيرماه نسبت به سال گذشته از ۱۲ درصد رشد و تحويل تجمعي خودرو با ۱۷۳ هزار دستگاه‌ خودرو و ۴۸ درصد رشد برخوردار بوده است.

همچنين تاکيد بر تامين و تخصيص ارز براي توليد خودرو و قطعات آن، اطلاع‌رساني شفاف و صريح از وضعيت توليد و دستاوردهاي صنعت خودرو و نيز پيگيري الصاق پلاک از سوي خودروسازان بر تمامي خودروهاي توليدي، از جمله ديگر دستور کارها و مصوبات جلسه کميته خودرو بود.