ماموريت ارزي رييس جمهور به بانک مرکزي

تاریخ انتشار : 1399/04/07

رئيس جمهور از رئيس کل بانک مرکزي خواست به حضور پرقدرت در تامين ارز مورد نياز کالاهاي ضروري مردم و واحدهاي توليدي ادامه داده و درعين حال با همکاري نهادهاي ذيربط نظارت بر بازار ارز را با جديت دنبال کند.

به گزارش ايبِنا، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهور در گفتگو با دکتر عبدالناصر همتي رئيس کل بانک مرکزي در واکنش به اقدامات بانک مرکزي براي ثبات بخشي به بازار ارز گفت: اقدامات بانک مرکزي از نظر تأمين گسترده منابع مورد نياز ارزي واردکنندگان در سامانه نيما و نيز مداخلات هدفمند و علمي در بازار ارز در روزهاي گذشته و همچنين اقدامات ويژه بانک مرکزي در تأمين ارز کالاهاي اساسي و دارو بايد با قدرت ادامه يابد.

رئيس جمهور خواستار تداوم حضور پرقدرت بانک مرکزي در تأمين ارز نيازهاي ضروري مردم و واحدهاي توليدي شد و اظهار داشت: اطمينان دارم صادرکنندگان با همکاري وزارت صنعت، معدن و تجارت، با عرضه ارز حاصل از صادراتشان به چرخه اقتصاد، بانک مرکزي را در تأمين نيازهاي ارزي فعالان اقتصادي و مديريت بازار همراهي خواهند کرد. بانک مرکزي بايد عرضه ارز نيمايي را تقويت کرده و بر تامين ارز مورد نياز کالاهاي اساسي مردم و مواد اوليه کارخانجات متمرکز شود.

دکتر روحاني از بانک مرکزي خواست تلاش‌ها براي آزادسازي و بازگرداندن منابع ارزي بلوکه شده کشورمان در ديگر کشورها را با جديت بيشتر پيگيري کند و تصريح کرد: با توجه به بازگشايي تدريجي مرزهاي کشور بعد از مراقبت‌هاي دوران شيوع کرونا و بازگشت صادرات و واردات کشور به روال قبل، اميدواريم هر چه سريع‌تر تعادل به بازار ارز بازگردد.

  •