تقاضاي کاذب براي خريد ارز بايد از بين برود

تاریخ انتشار : 1399/04/15

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس، با بيان اينکه همه دستگاه ها و وزارتخانه ها در ساماندهي نرخ ارز وظيفه دارند، گفت: اينکه نوک پيکان تلاطم هاي بازار ارز تنها به سمت بانک مرکزي گرفته شود بي انصافي است.

محمدرضا پورابراهيمي در گفتگو با ايبِنا با بيان اينکه همه دستگاه ها و وزارتخانه ها در بحث نوسانات ارزي دخيل هستند، گفت: اينکه نوک پيکان تلاطم هاي بازار ارز تنها به سمت بانک مرکزي گرفته شود بي انصافي است.

نماينده مردم کرمان در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه بانک مرکزي يک بار توانمندي براي ساماندهي بازار ارز را در ماه هاي گذشته به نمايش گذاشته است، افزود: اعتقاد ما اين است که اين توانمندي اکنون نيز وجود دارد و جاي نگراني نيست.

وي با تاکيد بر اينکه دستگاه هاي مسئول در نرخ ارز بايد به يک اجماع در اتخاذ راهکار سازماندهي بازار برسند، تصريح کرد: به طور حتم با از سر گيري مراودات تجاري نرخ ارز به کانال نرخ منطقي خواهد رسيد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه کاهش اثرات رواني حاکم بر بازار نرخ ارز را واقعي خواهد کرد، گفت: هرچه تراز واردات و صادرات کشور مثبت‌تر شود مديريت نرخ ارز در اقتصاد هم راحت‌تر خواهد بود.

پورابراهيمي با تاکيد بر اينکه ساماندهي بازار ارز با تصميم فراقوه اي ممکن خواهد شد، تصريح کرد: هرچه گشايش‌هاي اقتصادي در کشور بيشتر شود به طور حتم اثر عوامل رواني در بازار کاهش خواهد يافت که اين خود ساماندهي نرخ ها را در پي دارد.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مردم نبايد در خصوص خريد ارز شتاب زده عمل کنند، گفت: خريدهاي زياد و تقاضاي کاذب موضوعي است که مي‌تواند تنش‌هاي قيمتي در بازار را تشديد کند از اين رو لازم است سرمايه گذاري در بازار ارز به فراموشي سپرده شود.