رييس ديوان محاسبات: هيات حسابرسي ويژه براي برگشت ارز صادراتي تشکيل شد

تاریخ انتشار : 1399/04/17

تهران- ايرنا- رييس ديوان محاسبات از تشکيل "هيات حسابرسي ويژه جهت رسيدگي و نظارت بر شرکت‌ها جهت بازگشت ارزهاي صادراتي" خبر داد.

به گزارش خانه ملت، «عادل آذر» روز دوشنبه با اشاره به اقدامات ديوان محاسبات کشور براي برگشت ارز حاصل از صادرات گفت: از آنجا که حوزه‌هاي صادراتي را عمدتا بخش خصوصي و پتروشيمي‌ها پوشش مي‌دهند به طور مستقيم در حوزه رسيدگي و نظارت ديوان محاسبات نيستند، چرا که ديوان بر عملکرد مالي دستگاه‌هايي نظارت دارد که از بودجه کل کشور استفاده مي‌کنند.

رييس ديوان محاسبات در عين حال از تشکيل "هيات حسابرسي ويژه جهت رسيدگي و نظارت بر شرکت‌ها جهت بازگشت ارز صادراتي" خبر داد، افزود: اين هيات از طريق دستگاه‌هاي متولي دولتي، موضوع مذکور را مورد بررسي قرار مي‌دهد تا مشخص شود کدام يک از دستگاه‌ها در بازگشت ارز صادراتي کوتاهي کرده‌اند.

آذر ادامه داد: هيات حسابرسي ويژه نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات اين شرکت‌ها" به تازگي تشکيل شده است و هنوز گزارشي براي ارائه ندارد.

رييس ديوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: اکثر شرکت‌هايي که برگشت ارز حاصل از صادرات آن‌ها دچار مشکل شده است خصوصي هستند و اين مهم حتي شامل شرکت‌هاي پتروشيمي نيز مي‌شود.