۸۰ درصد فايناس و تامين مالي واحدهاي توليدي از طريق سيستم بانکي

تاریخ انتشار : 1399/04/31

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس، با تاکيد بر ضرورت فعال شدن بازار سرمايه براي تامين مالي واحدهاي توليدي، گفت: اکنون فشار حداکثري به بانک ها اعمال مي شود.

علي اکبر کريمي در گفتگو با ايبِنا، با بيان اينکه بار اصلي تامين مالي واحدهاي توليدي بر دوش سيستم بانکي کشور است، گفت: توجه به مشکلات سيستم بانکي با هدف کمک به رفع چالش هاي بحث توليد بايد در دستور کار قرار بگيرد.

نماينده مردم اراک در مجلس شوراي اسلامي، با تاکيد بر اينکه اکنون رقمي در حدود ۸۰ درصد فايناس و تامين مالي واحدهاي توليدي از طريق سيستم بانکي صورت مي‌گيرد، افزود: بايد تلاش کنيم تا روش ها و راهکارهاي ديگري نيز براي تامين مالي واحدهاي توليدي ايجاد شود.

وي با بيان اينکه استفاده از ظرفيت بازار سرمايه يکي از مسيرهاي کاهش اتکا به منابع بانکي است، تصريح کرد: متاسفانه در حال حاضر بازار سرمايه در خدمت توليد نبوده و منابع عظيمي که نقدينگي در بازار سرمايه روزانه دست به دست مي‌‍ شود و مرتب به حجم ارزش کلي بازار افزوده مي کند هيچ نفعي براي اين بخش ندارد.

کريمي از ورود کميسيون صنايع و معادن مجلس به موضوع چرايي عدم استفاده از ظرفيت بازار سرمايه براي رونق توليد، گفت: به عنوان مسئول کميته جهش توليد و بهبود محيط کسب و کار در کميسيون صنايع و معادن به اين موضوع به عنوان اولين اولويت رسيدگي کرده و در اين حوزه با مسئولان مربوطه نيز نشست هايي را برگزار مي کنيم.

اين نماينده مردم در مجلس يازدهم، با بيان اينکه بايد منابع و سرمايه هاي  سرگردان مردم به مسير درست هدايت شود تا به اين ترتيب رشد اقتصادي رخ دهد، افزود: برنامه مداري در اين حوزه بايد از سوي بانک مرکزي در دستور کار قرار بگيرد.

وي ادامه داد: ساماندهي وضعيت بازار به نفع تحقق شعار سال بايد با هم فکري همه دستگاه ها و همه قوا صورت بگيرد و انتظار صرف از بانک مرکزي اشتباه است. عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: بايد راهکارهاي جديد تامين مالي در بخش توليد اتخاذ و به اين ترتيب شعار سال محقق شود.

  •