لزوم تکميل اطلاعات در سامانه سمات براي اعطاي هرگونه تسهيلات

تاریخ انتشار : 1399/04/31

اعطاي هر گونه تسهيلات به اشخاص حقيقي‏‏‏‏‏/حقوقي صرفاً پس از تکميل اطلاعات درخواستي در سامانه متمرکز الکترونيکي تسهيلات و تعهدات (سمات) و دريافت شماره پيگيري از سامانه مذکور، مجاز خواهد بود.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي، بر اساس بخشنامه روز گذشته بانک مرکزي به شبکه بانکي کشور، اعطاي هر گونه تسهيلات به اشخاص حقيقي‏‏‏‏‏/حقوقي صرفاً پس از تکميل اطلاعات درخواستي در سامانه متمرکز الکترونيکي تسهيلات و تعهدات (سمات) و دريافت شماره پيگيري از سامانه مذکور، مجاز خواهد بود.

در متن اين بخشنامه آمده است: پيرو بخشنامه شماره ۴۲۱۶۲‏‏‏‏‏.۹۸ مورخ ۱۳۹۸.۲.۱۵ به منظور تقويت نظارت بر کميت، کيفيت و نحوه مصرف تسهيلات اعطايي نظام بانکي، به اطلاع مي‌رساند اعطاي هر گونه تسهيلات به اشخاص حقيقي‏‏‏‏‏/حقوقي صرفاً پس از تکميل اطلاعات درخواستي در سامانه متمرکز الکترونيکي تسهيلات و تعهدات (سمات) و دريافت شماره پيگيري از سامانه مذکور، مجاز خواهد بود.

لازم به ذکر است بانک‌ها و موسسات اعتباري موظفند کنترل هاي داخلي مقتضي براي حصول اطمينان از اجراي مراتب فوق را پياده سازي و اجرا نمايند و بديهي است در صورت قصور، با متخلفان حسب مقررات قانوني برخورد خواهد شد.‏‏‏‏‏