واعظي: بخشي از منابع مالي مسدود شده ايران در چند کشور آزاد شد

تاریخ انتشار : 1399/05/01

تهران - ايرنا - رييس دفتر رييس جمهوري از آزاد شدن منابع مالي مسدود شده ايران در برخي از کشورها خبر داد و گفت: از اين منابع در بخش حواله‌اي بانک مرکزي استفاده مي‌شود تا نگراني و مشکلات وارد کنندگان مرتفع ‌شود.

«محمود واعظي» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا درباره روند کاهشي نرخ ارز و بازگشت آرامش به بازار، افزود: از همان ابتدا هم عنوان شد که تلاطم بازار ارز بيشتر يک جنگ رواني و هيجاني از بيرون و چند مرکز مانند دوبي و سليمانيه است که با خريد فردايي و فضا سازي تعدادي دلال و صراف در بازار ارز ايجاد مي‌شود.

رييس دفتر رييس جمهوري ادامه داد: همواره به مردم اعلام کرديم که وضعيت بازار ارز ساماندهي خواهد شد و به ثبات قبلي بر مي‌گردد. اکنون هم شاهد هستيم که در ۲  روز گذشته نرخ  ارز حدود ۴ تا ۵ هزار تومان کاهش پيدا کرده است.

واعظي با ابراز اميدواري از روند کاهشي نرخ ارز، يادآور شد: خبر خوبي داريم بخشي از منابع مالي مسدود شده ما در چند روز گذشته در چند کشور آزاد شده است و اکنون در بخش حواله‌اي بانک مرکزي مورد استفاده قرار مي‌گيرد تا نگراني و مشکلات وارد کنندگان که در اين دوران کوتاه در صف بودند مرتفع ‌شود.