کاهش روند شروع کسب و کار از ۷۲ روز به ۷۲ ساعت

تاریخ انتشار : 1399/05/07

وزير اقتصاد اظهار داشت: يکي از ملزومات سرمايه‌گذاري اين است که وقتي سرمايه‌گذار وارد عرصه فعاليت مي‌شود نبايد هيچ دغدغه‌اي داشته باشد يعني حکومت در حوزه حکمراني براي ياري به سرمايه‌گذار از هيچ کمکي دريغ نکند و چوب لاي چرخ آن نگذارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايلنا فرهاد دژپسند در مراسم افتتاح پنجره واحد کسب کار در چهار شهر تبريز، اصفهان، شيراز و مشهد اظهار داشت: البته در اين موضوع تاخير وجود داشت که بخشي از آن طبيعي است چون همزماني چهار استان در اين موضوع دخيل بوده است. روزي که تصميم به افتتاح اين سامانه کرديم، نگران بوديم که آيا مي‌توانيم آن خدمت مورد نظر را ارائه کنيم يا خير، اما روزي که صدا و سيما سرزده به اين محيط آمد، خوشبختانه مشاهده شد که مراحل با رضايت کامل طي مي‌شود و حتي در يک مورد رکورد صدور مجوز شکست و در طي 20 دقيقه مجوز موردنظر صادر شد.

وي ادامه داد: با راه‌اندازي پنجره واحد کسب و کار در اين چهار استان مي‌توانيم از يک دوره زماني طولاني 72.5 روزه صدور مجوز را به دوره 3 روزه فاصله را کاهش دهيم. البته هنوز با مطلوب مورد نظر فاصله داريم به طوري که در برخي کشورها اين فرايند در نيم روز انجام مي‌شود که ما نيز بايد به آن برسيم.

وزير اقتصاد تصريح کرد: اگر به دنبال سرمايه‌گذاري در راستاي رشد اقتصادي در چارچوب چشم‌انداز و متناسب با شعار سال «جهش توليد» باشيم، بايد در ديگر عرصه‌ها نيز گام‌هاي اصلاحي را برداريم. يکي از ملزومات سرمايه‌گذاري اين است که وقتي سرمايه‌گذار وارد عرصه فعاليت مي‌شود نبايد هيچ دغدغه‌اي داشته باشد يعني حکومت در حوزه حکمراني براي ياري به سرمايه‌گذار از هيچ کمکي دريغ نکند و چوب لاي چرخ آن نگذارد.