تصويب ۳۲ طرح جديد سرمايه گذاري خارجي به ارزش ۱.۶ ميليارد دلار

تاریخ انتشار : 1399/05/15

تهران- ايرنا- جلسه هيأت سرمايه‌گذاري خارجي به رياست «سيد علي‌محمد موسوي» معاون وزير اقتصاد و رئيس کل سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران برگزار و برابر آن ۳۲ طرح جديد با حجم سرمايه‌گذاري خارجي بيش از ۱.۶ ميليارد دلار به تصويب رسيد.

به گزارش ايرنا به نقل از وزارت اقتصاد و امور دارايي، عصر سه‌شنبه در دويست و چهل و چهارمين جلسه هيأت سرمايه گذاري خارجي که با حضور اعضاي هيأت برگزار شد، ۳۲ طرح جديد با حجم سرمايه گذاري خارجي بيش از ۱.۶ ميليارد دلار به همراه چندين طرح سرمايه گذاري مربوط به افزايش سرمايه‌ها ، تمديد مجوز سرمايه گذاري و انتقالات ارزي سرمايه گذاران خارجي به تصويب رسيد.
طرح هاي مذکور، محدود به يک بخش اقتصادي خاص نبوده و تنوع آن در حوزه انرژي، صنعت، کشاورزي، حمل و نقل و خدمات گسترده شده و سرمايه گذاران اتباع کشورهايي مختلف را در فهرست سرمايه گذاران خارجي دارد. همچنين، پراکندگي طرح ها در سطح کشور نيز از تنوع بالايي برخوردار است؛ به طوري که ۱۲ استان کشور پذيرنده اين طرح ها خواهند بود.

هيأت سرمايه گذاري خارجي در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۶۰ طرح سرمايه گذاري خارجي به ارزش تقريبي ۲/۴ ميليارد دلار را به تصويب رسانده است که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، افزايش سه برابري را نشان مي دهد.

سازمان سرمايه گذاري و کمک هاي اقتصادي فني ايران با شناسايي فرصت‌ها، بازاريابي، مذاکرات فني با متقاضيان سرمايه گذاري خارجي و نهايتاً طرح پروژه ها در هيأت سرمايه گذاري خارجي، بستر لازم براي ورود و بکارگيري سرمايه خارجي در طرح هاي اقتصادي و توسعه اي کشور را فراهم مي کند.