ماليات خانه‌هاي خالي بانکها و دستگاه‌هاي دولتي ۲ برابر مي‌شود

تاریخ انتشار : 1399/05/20

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: براي خانه هاي خالي در تملک دستگاه هاي دولتي و بانک‌ها ضرايب مالياتي دو برابر در نظر گرفته شده است.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: مهمترين هدف طرح ماليات بر خانه هاي خالي اين است که اين واحدها وارد بازار مصرف شود. حال فرقي نمي کند که خانه ها متعلق به افراد حقيقي يا دستگاه هاي دولتي و بانکها باشد. حتي براي واحدهاي در تملک دولت دولت و بانک ها جريمه‌هاي سنگين تا دو برابر نسبت به شهروندان در نظر گرفته شده است.

محمودزاده در واکنش به اين سوال که برخي عنوان مي کنند تعداد خانه هاي خالي متعلق به بانک ها چندان قابل توجه نيست تاکيد کرد: ما هيچ قضاوتي در خصوص تعداد اين واحدها نداريم اما حرف من اين است که حتي اگر يک خانه باشد بايد به بخش مصرف برسد.

به زودي اولين واحدهاي مسکن ملي افتتاح مي شود

وي همچنين گفت: هماهنگي هاي لازم انجام شده تا در آينده نزديک افتتاح اولين پروژه هاي طرح اقدام ملي مسکن و همچنين بخشي از واحدهاي مسکن مهر انجام شود. در خصوص مسکن مهر امسال شاهد اتمام پروژه خواهيم بود.

وي افزود: کلنگ زني تعدادي از پروژه هاي طرح اقدام ملي و واگذاري اراضي براي گروههاي ساخت از ديگر برنامه ها است.

معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي تصريح کرد: متقاضياني که براي مسکن ملي پول واريز کرده اند به زودي به پروژه ها معرفي خواهند شد.

محمودزاده با بيان اينکه براي تمامي ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملي مسکن، زمين تامين شده است گفت: حتي اضافه بر اين تعداد نيز زمين تامين کرديم. ‌ آماده سازي زمين ها هم در بخش هايي انجام شده است. البته آماده سازي همزمان با ساخت انجام ميشود و مانع بزرگي نيست.