دولت با همکاري قواي ديگر دنبال گشايش در اقتصاد و معيشت مردم است

تاریخ انتشار : 1399/05/21

رئيس‌جمهور گفت: دولت با همکاري قواي ديگر، به دنبال گشايش در اقتصاد و معيشت مردم است و نخواهيم گذاشت توطئه دشمنان به ثمر بنشيند.

به گزارش ايبِنا، حجت الاسلام والمسلمين دکترحسن روحاني در پنجاه و سومين جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران سه قوه که با حضور رؤساي قواي مقننه و قضائيه، اعضاي ستاد اقتصادي دولت و نمايندگان قوه قضائيه و مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، تاکيد کرد: بايد به گونه اي برنامه ريزي و اقدام کنيم تا مردم شريف ايران حس کنند مجموعه نظام براي حل مشکلات اقتصادي و معيشت آنان در تلاش هستند و اين موضوع در شرايط خاص و پيچيده اقتصادي امروز کشور، بسيار حائز اهميت است.

رئيس جمهور ادامه داد: عبور از شرايط پيچيده اي که شيوع بيماري کرونا و تحريم دشمنان بر کشور تحميل کرده، نيازمند اتخاذ تدابير و سياست هايي است که بتواند گشايش‌هايي را در وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم ايجاد کند و در اين راستا هر سه قوه در کنار هم با وفاق و همگرايي تلاش مي‌کنند.

دکتر روحاني با بيان اينکه امروز دشمنان علاوه بر تحريم و اعمال فشار، به دنبال سياه نمايي و ايجاد يأس، نااميدي و دلسردي نسبت به آينده در ميان مردم بوده و مي خواهند با شايعه پراکني، اختلاف و چنددستگي ميان مسوولان را به جامعه القا کنند، اظهار داشت: همه مسوولان بايد در گفتار و رفتار خود مراقب و هوشيار باشند تا بتوانيم توطئه دشمنان را خنثي کرده و اميد و نشاط را در جامعه گسترش دهيم.

رئيس جمهور با بيان اينکه سران سه قوه وديگر مسوولان از پيشنهادها، انتقادات و راهکارهاي همه متخصصين، کارشناسان و فعالان اقتصادي در مسير بهبود شرايط اقتصادي و معيشتي مردم استقبال مي‌کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه سال‌هاي گذشته بويژه دو سال و نيم اخير مقابله با تحريم و جنگ اقتصادي دشمن، مطمئنا با اتکا به توانايي‌ها وظرفيت‌هاي موجود در کشور و حفظ انسجام و وحدت مي توانيم از اين مشکلات عبور کنيم.

در جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا، پيشنهاد مطرح شده از سوي ستاد اقتصادي دولت براي مقابله با تحريم نفتي و هدايت نقدينگي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و ضمن استقبال از اين طرح، تصميمات لازم جهت نهايي شدن آن اتخاذ شد.