نتايج طرح پايش محيط کسب و کار بخش تعاون در بهار ۹۹

تاریخ انتشار : 1399/05/22

براساس نتايج حاصل از پايش ملي محيط کسب و کار ايران در بهار ۱۳۹۹، رقم شاخص ملي بخش تعاون، ۶.۰۲ محاسبه شد که اندکي بدترشدن وضعيت نسبت به ارزيابي زمستان ۱۳۹۸ با ميانگين ۵.۹۵ را نشان مي‌دهد.

به گزارش ايبِنا از پايگاه اطلاع رساني اتاق تعاون ايران، در طرح پايش بهار ۹۹، تعداد ۵۳۲  فعال اقتصادي بخش تعاون در تمامي رشته فعاليت ها و در کليه استان‌ها مشارکت داشتند.

براساس نتايج حاصل از پايش ملي محيط کسب‏ وکار ايران در بهار ۱۳۹۹، رقم شاخص ملي بخش تعاون، ۶.۰۲ (نمره بدترين ارزيابي ۱۰ است) محاسبه شد که اندکي بدترشدن وضعيت نسبت به ارزيابي فصل گذشته (زمستان ۱۳۹۸ با ميانگين۵.۹۵) را نشان مي دهد.

به گزارش واحد آمار و برنامه ريزي، نامناسبترين مولفه‌هاي محيط کسب و کار بخش تعاون در بهار۹۹ شامل بي‏‌ثباتي و غيرقابل پيش‌‏بيني بودن قيمت‏ها، بي‏ثباتي سياست‏ها، مقررات و رويه‏هاي اجرايي و دشواري تامين مالي از بانک‌ها بوده است.

همچنين مناسب‌ترين مولفه‌هاي محيط کسب و کار بخش تعاون در بهار امسال، محدوديت‌ دسترسي به آب، محدوديت‌ دسترسي به شبکه تلفن همراه و اينترنت و نحوه استقبال مشتريان از نوآوري و ابتکار در ارائه خدمات و محصول بوده است.

بررسي‌هاي برآورد فصلي شاخص ملي محيط کسب و کار بخش  تعاون در بخش هاي عمده اقتصادي نشان مي‌دهد که صنايع، بهترين محيط کسب و کار و خدمات، بدترين محيط کسب و کار بوده است.

براساس يافته‌هاي آماري استان‌هاي گلستان و زنجان به ترتيب بهترين محيط کسب و کار و استان هاي يزد و قزوين به ترتيب بدترين محيط کسب و کار را در بخش تعاون داشته‌اند.

اين آمارها نشان که بر اساس رشته فعاليت‌ها، فعاليت‌هاي هنري، سرگرمي و تفريح بهترين محيط کسب و کار و عمده فروشي و خرده فروشي، تعمير وسايل نقليه موتوري و موتورسيکلت، بدترين محيط کسب و کار را داشته‌اند.