نظارت مناسب بر عملکرد بانک‌ها

تاریخ انتشار : 1399/05/29

عضو کميسيون اقتصادي مجلس، با مثبت ارزيابي کردن رويه شکل گرفته در بانک مرکزي در مسير ساماندهي شبکه بانکي، گفت: خوشبختانه نظارت خوبي بر عملکرد بانک‌ها شکل گرفته که اين خود ضامن توليد نيز مي‌تواند باشد.

شهباز حسن پوربيگلري در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي بانک مرکزي براي اصلاح نظام بانکي در کشور، گفت: خوشبختانه با تغيير مديريت در بانک مرکزي اصلاحات مناسبي را شاهد بوده ايم که نمونه آن رسيدگي به وضعيت بانک هاي ناسالم بوده است.

نماينده مردم سيرجان و بردسير در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه تغيير مديران متخلف و کاهش تسلط سهامداران بر عملکرد بانک ها از عمده اقداماتي است که در شبکه بانکي انجام شده است، افزود: تعيين تکليف موسسات اعتباري غير مجاز نيز از ديگر اقداماتي است که در مسير بهبود عملکرد شبکه بانکي محقق شده است.

وي با تاکيد بر اينکه از ديگر اقداملات قابل تقدير شبکه بانکي در سال هاي گذشته ادغام برخي بانک ها با هدف چابک سازي هر چه بيشتر است، تصريح کرد: بانک مرکزي در دوره فعلي در مسير تدوين و اجراي سياست‌گذاري نوين پولي موفق بوده است.

اين نماينده مردم در مجلس يازدهم، با بيان اينکه خوشبختانه نظارت خوبي بر عملکرد بانک ها شکل گرفته است، گفت: بانک مرکزي توانسته با تدوين و ابلاغ دستورالعمل هاي نحوه امهال مطالبات معوق بانک ها در جهت رعايت ملاحظات و قواعد شرعي مسير بانکداري اسلامي را هموارتر کند.

حسن پور بيگلري با تاکيد بر اينکه تعامل بانک مرکزي با قوه قضاييه از ديگر مواردي است که توفيقات بسياري به همراه داشته است، افزود: در راستاي تعامل شکل گرفته در اين دوره بسياري از مطالبات کلان شبکه بانکي محقق شده که اين خود بهبود عملکردها را محقق مي کند.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه اصلاحات آغاز شده در شبکه بانکي بايد تداوم داشته باشد، گفت: توقف در مسير بهبود عملکرد شبکه بانکي در جا زدن در رسيدن به شاخص هاي بين المللي را در پي خواهد داشت.