آخرين وضعيت تاسيس مجتمع رسيدگي به دعاوي تجاري

تاریخ انتشار : 1399/06/02

رئيس مرکز بهبود فضاي کسب و کار گفت: تمام فرايندهاي مربوط به تاسيس مجتمع رسيدگي به دعاوي تجاري انجام شده و فقط مکان تاسيس هنوز تعيين نشده که اميدواريم تا پايان تابستان به سرانجام برسد.

علي فيروزي در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد آخرين وضعيت تأسيس مجتمع رسيدگي به دعاوي تجاري، اظهار داشت: به احتمال زياد تا پايان فصل تابستان، شاهد راه اندازي مجتمع رسيدگي به دعاوي تجاري به صورت صد در صدي خواهيم بود.

رئيس مرکز ملي مطالعات و پايش بهبود فضاي محيط کسب و کار وزارت اقتصاد افزود: در حال حاضر تمام مباحث مربوط به اين مجتمع همچون ساختار، فرايند داخلي، اخذ تاييديه قوه قضائيه در خصوص نحوه کار مجتمع و همکاري اتاق بازرگاني انجام شده است.

وي ادامه داد: فقط ساختمان مورد نظر براي تأسيس مجتمع را پيدا نکرده ايم که البته از چند ساختمان بازديد کرده ايم و تلاش داريم تا پايان تابستان قوه قضائيه مجتمع را برپا کند.

فيروزي گفت: مقرر شده در اين مجتمع، شوراي حل اختلاف، دادگاه بدوي و دادگاه تجديدنظر مستقر شود.

وي در ادامه با اشاره به لزوم راه اندازي مجتمع قضائي دعاوي تجاري، تصريح کرد: در حال حاضر دعاوي مرتبط با امور بازرگاني و تجارت در دادگاه‌هاي عمومي انجام مي‌شود؛ اين در حالي است که با توجه به تخصصي بودن امور مربوط به تجارت، پيش بيني شده است که قضات، دادستان، داديار و تمامي افراد مشغول به کار در مجتمع قضائي دعاوي تجاري متخصص حوزه تجارت باشند تا نتايج مقبول‌تر باشد. از سويي ديگر نيز با تشکيل اين مجتمع، مدت زمان رسيدگي به دعاوي به شدت کاهش مي‌يابد؛ تجربه اين موضوع را در کرمانشاه داشتيم و آنجا راضي بودند.

رئيس مرکز ملي مطالعات و پايش بهبود فضاي محيط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: همچنين با توجه به اينکه يکي از نماگرهايي که در شاخص جهاني سهولت انجام کسب و کار وجود دارد نماگر اجراي قراردادهاست، راه اندازي اين مجتمع شاخص مذکور را بهبود خواهد بخشيد.