پاي خودرو به بورس باز مي شود؟

تاریخ انتشار : 1399/07/02

 

پس از عرضه املاک در بورس کالا، اکنون طرح عرضه خودرو در بورس کالا روي ميز نمايندگان مجلس قرار دارد و ممکن است به زودي شاهد عرضه اين کالا نيز در سومين بورس کشور باشيم.

به گزارش ايسنا، زمزمه عرضه خودرو در بورس در قالب طرح ساماندهي بازار و صنعت خودرو از سوي مجلس نشينان به گوش مي رسد. طرحي که گفته شده است به زودي به اجرا خواهد رسيد و محور اصلي آن، عرضه خودرو در بورس کالاي ايران به منظور شفافيت بالاي معاملات اين بورس و تحقق اهداف براي تبديل خودرو به يک کالاي مصرفي است.

در اين راستا، جواد فلاح-مدير مطالعات اقتصادي بورس کالاي ايران- در گفت و گويي درمورد اين طرح توضيح داد: خودروهايي که با تيراژ بالا وارد کشور مي شوند و همچنين خودروهاي توليد داخل، در بستر بورس کالاي ايران مورد معامله قرار ميگيرند.

وي ادامه داد: در طرح نمايندگان مجلس قيمت پايه اي خواهيم داشت که اين قيمت پايه، توسط شوراي رقابت تصويب و تعيين مي شود، با قيمت پايه روي تابلوي بورس قرار خواهد گرفت و  متقاضيان روي قيمت پايه با يکديگر رقابت خواهند کرد. افرادي که بهترين قيمت را داده باشند برنده رقابت مي شوند و خودرو و به آن اشخاص تعلق مي گيرد.