پرداخت تسهيلات حمايت از توسعه صادرات غيرنفتي يکپارچه شد

تاریخ انتشار : 1399/07/13

دفتر معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که سامانه يکپارچه اعطاي تسهيلات بسته حمايت از توسعه صادرات غيرنفتي در سايت بهين ياب راه‌اندازي شد.

به گزارش ايبِنا به نقل از ايسنا، بر اساس اعلام دفتر معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در راستاي هدايت منابع در جهت تحقق اهداف صادراتي و همچنين تسهيل و تسريع در فرايند پرداخت تسهيلات سرمايه در گردش به واحدهاي توليدي - صادراتي براي صادارت محصولات اولويت دار به کشورهاي هدف، سامانه يکپارچه  اعطاي تسهيلات بسته حمايت از توسعه صادرات غيرنفتي از محل منابع صندوق توسعه ملي و بانک‌هاي عامل طرف قرار داد در سايت www.behinyab.ir وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازي شد.

بنابراين متقاضيان استفاده از تسهيلات مي‌توانند در اين سامانه ثبت نام کنند تا درخواست آنها به صورت خودکار مورد پردازش قرار گرفته و پس از تاييد به يکي از بانک‌هاي عامل (پارسيان، توسعه صادرات ايران، کشاورزي، توسعه تعاون، صادرات ايران و بانک مشترک ايران و ونزوئلا) جهت تصويب و پرداخت تسهيلات ارسال شود.

لازم به ذکر است، منابع در نظر گرفته شده براي تسهيلات بسته ياد شده از منابع صندوق توسعه ملي مبلغ ۲۰ هزار ميليارد ريال است که با لحاظ کردن سهم آورده بانک‌ها به همين ميزان، کل منابع ايجادي به مبلغ ۴۰ هزار ميليارد ريال خواهد رسيد.

بسته حمايت از توسعه صادرات غيرنفتي براي تامين مالي و تشويق و حمايت از صادرات، توسط معاون اول رييس جمهور در بهمن ماه پارسال ابلاغ شد. در اين ميان پرداخت هرگونه جايزه و مشوق صادراتي براي صادرکنندگان منوط به حصول اطمينان از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصادي کشور بر اساس دستورالعمل‌هاي بانک مرکزي در نظر گرفته شده است.