ارزش معاملات بازار سرمايه به مرز ۲۰ هزار ميليارد تومان رسيد

تاریخ انتشار : 1399/08/28

روند معاملات بازارسرمايه نشان مي‌دهد که طي روز جاري با افزايش قابل توجهي در ارزش معاملات بورس مواجه بوديم. به طوريکه ارزش معاملات بورس و فرابورس در مجموع به حدود ۲۰۰ هزار ميليارد ريال رسيد.

به گزارش پايگاه خبري بازارسرمايه (سنا)، کارشناسان معتقدند که شکستن رکورد ارزش معاملات بورس  امروز سه شنبه ۲۷ آبان، خبر خوبي براي روزهاي آينده بازار است و نشان از جذاب بودن قيمت‌ها براي سرمايه‌گذاران دارد. در واقع به نظر مي رسد سرمايه گذاران پس از اصلاح قيمت ها به ارزندگي آن پي برده و امروز را دست و دل بازانه خريد کرند.

شايان ذکر است، همواره در کنار شاخص بورس، ارزش معاملات از مولفه هاي مهم و تاثيرگذار در بازار محسوب مي شود و رشد آن نشانگرِ آينده اميدبخشي در بازارسرمايه است؛ همچنين بررسي ها نشان مي‌دهد بخش قابل توجهي از خريدهاي امروز توسط افراد حقيقي انجام شده که اين موضوع نويد دهنده بازار نقدشونده در روزهاي آتي است.

خاطر نشان مي شود، در پايان داد و ستدهاي امروز بورس اوراق بهادار تهران، معامله‌گران بورس ۱۰ ميليارد و ۲۳۸  ميليون برگه بهادار و سهام را در قالب يک ميليون و ۱۶۷ هزار نوبت معامله و به ارزش حدود ۱۱۷ هزار ميليارد ريال داد و ستد کردند. در حالي که ارزش اين بازار در روز گذشته حدود ۸۳ هزار و ۳۰۶ ميليارد ريال بود، يعني چيزي بيش از ۳۰ هزار ميليارد ريال بر ارزش معاملات از روز گذشته افزوده شد و همچنين ارزش معاملات در فرابورس به ۷۸ هزار و ۱۲۵ ميليارد ريال رسيد.