رشد ١٠ درصدي حجم معاملات هفتگي بورس کالا

تاریخ انتشار : 1399/09/09

بورس کالاي ايران در نخستين هفته آذر ماه، ميزبان دادوستد ۵۰۴ هزار و ۷۵۹ تن انواع کالا به ارزش بيش از ۴۷ هزار ميليارد ريال بود که حجم معاملات نسبت به هفته ماقبل با افزايش روبه رو شد.

به گزارش پايگاه خبري بازارسرمايه (سنا) و به نقل از «کالاخبر»؛ تالار هاي مختلف بورس کالاي ايران در نخستين هفته آذر ماه با حجم بيش از ۵۰۴ هزار تن کالا رشد ۱۰ درصدي را تجربه کرد.

بنابراين طي هفته اخير و در تالار محصولات صنعتي و معدني ۶۵ هزار و ۵۷۴ تن انواع کالا به ارزش ۱۱ هزار و ۱۶۳ ميليارد ريال معامله شد. در اين تالار ۶۱ هزار و ۹۵۴ تن فولاد، ۴۰۰ تن آلومينيوم، ۳ هزار و ۱۰۰ تن مس، ۱۲۰ تن سولفور موليبدن و ۵ تن شمش طلا از سوي مشتريان خريداري شد.

همچنين در هفته معاملاتي مذکور در دو بخش داخلي و صادراتي تالار فرآورده هاي نفتي و پتروشيمي، ۴۳۷ هزار و ۹۵۳ تن انواع کالا به ارزش ۳۶هزار و ۲۶۲ ميليارد ريال به فروش رسيد.

در اين تالار ۲۱۴ هزار و ۵۰۰ تن وکيوم باتوم، ۱۱۰ هزار و ۸۳۲ تن قير، ۵۱ هزار و ۶۴۷ تن مواد پليمري، ۲۴ هزار و ۳۰۷ تن مواد شيميايي، ۳۰ هزار تن لوب کات، يک هزار و ۳۵۵ تن عايق رطوبتي، ۲ هزار و ۴۴۱ تن روغن پايه، ۱۵۰ تن آرگون و ۲ هزار و ۷۲۰ تن گوگرد معامله شد. بر اساس اين گزارش يک هزار و ۲۳۲ تن انواع کالا هم در بازار فرعي بورس کالاي ايران دادوستد شد.