برگزاري رويدادي ملي در حوزه سرمايه‌گذاران در کسب‌وکارهاي علوم شناختي

تاریخ انتشار : 1399/09/10

رويداد ملي سرمايه‌گذاري در کسب و کارهاي حوزه علوم شناختي همزمان با هفته آگاهي از مغز به صورت برخط در تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش ايسنا، برنامه ملي سرمايه‌گذاري در حوزه فناوري‌هاي شناختي (BRAINVEST) با هدف جذب سرمايه‌گذاران جديد و مشارکت دستگاه‌هاي متولي براي سرمايه‌گذاري در کسب و کارهاي اين حوزه و توليد ثروت از اين علم، پايه‌ريزي شده است.

اين برنامه طي تفاهم نامه‌اي بين ستاد توسعه علوم و فناوري‌هاي شناختي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به عنوان نهاد نظارتي و صندوق پژوهش و فناوري گيلان به عنوان نهاد مجري از شهريور ماه امسال آغاز شد و در حال تشکيل تيم‌هاي راهبري و داوري و همچنين مذاکره با نهادهاي مشارکت کننده براي عقد تفاهم نامه همکاري و قرارداد سرمايه گذاري است.

شعار اصلي اين برنامه ملي «توسعه سرمايه شناختي جامعه ايراني» است. اين رويداد 10 اسفند ماه همزمان با هفته آگاهي از مغز برگزار مي شود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رساني معاونت علمي رياست‌جمهوري، مخاطبان برنامه ملي سرمايه گذاري در حوزه فناوري‌هاي شناختي، سرمايه‌گذاران، استارتاپ‌هاي حوزه فناوري‌هاي شناختي، نهادهاي متولي و شرکت‌هاي دانش‌بنيان هستند و سرمايه‌پذيري در قالب برنامه ملي و بهره‌مندي از خدمات صندوق پژوهش و فناوري تخصصي علوم شناختي نيز به عنوان دو خدمت اصلي ايجاد شده در قالب اين برنامه بشمار مي‌آيند.