بانک‌هاي ايراني در ليست برترين بانک‌هاي اسلامي

تاریخ انتشار : 1399/09/25

در جديدترين گزارش بين‌المللي از ۱۰ بانک برتر اسلامي از لحاظ رشد دارايي‌ها، ايران با سه بانک ملت، پست بانک و کشاورزي رتبه نخست را دارد.

به گزارش ايبِنا، نشريه بين‌المللي بنکر در جديدترين گزارش خود از رتبه ‌بندي برترين بانک ها و موسسات مالي اسلامي در جهان به نام سه بانک ايراني اشاره کرده که در بين ۱۰ بانک برتر اسلامي جهان قرار گرفته اند.

بر اين اساس، رتبه‌بندي بانک‌هاي اسلامي جهان از لحاظ بيشترين رشد دارايي‌ها نشان مي دهد، کشورمان با بيشترين تعداد بانک در بين ده بانک برتر قرار دارد. به گونه اي که بانک ملت با ۸۲۳۰۵ ميليون دلار دارايي‌هاي منطبق بر شريعت با تغييرات ۵۵.۴ درصدي در رتبه نخست بانک هاي ايراني در اين بين و در رتبه ششم رتبه بندي ده بانک برتر اسلامي از لحاظ بيشترين رشد دارايي ها قرار دارد.

پس از بانک ملت، پست بانک ايران با ۳۷۱۷ ميليون دلار دارايي‌هاي منطبق بر شريعت و با تغييرات ۴۹.۲ درصدي در جايگاه هشتم بانک هاي برتر اسلامي جاي گرفته و در نهايت سومين بانک ايراني، بانک کشاورزي است که با ۳۸۹۷۳ ميليون دلار دارايي‌هاي منطبق بر شريعت و با تغييرات ۴۶.۵ درصدي، رتبه نهم را کسب کرده است.

درصد تغييرات

دارايي‌هاي منطبق برشريعت

(ميليون دلار)

کشور

موسسه

رتبه‌بندي

۳۸۱.۷

۱۹۱۸

سودان

بانک خارطوم

۱

۱۶۶.۳

۱۶۵۳

سودان

بانک ملي اُمدورمان

۲

۷۳.۸

۲۱۱۸۹

قطر

بانک بروا

۳

۶۰.۷

۶۸۶

عراق

بانک اسلامي عراقي

۴

۵۷.۲

۸۸۲

انگلستان

بانک گيت هاوس

۵

۵۵.۴

۸۲۳۰۵

ايران

بانک ملت

۶

۵۴.۲

۵۴۵

نيجريه

بانک جايز

۷

۴۹.۲

۳۷۱۷

ايران

پست بانک

۸

۴۶.۵

۳۸۹۷۳

ايران

بانک کشاورزي

۹

۴۳.۳

۱۰۳۵۷

کويت

بانک واربا

۱۰

مروري بر ليست برترين بانک‌هاي اسلامي از لحاظ رشد دارايي‌ها، مشخص مي کند که کشور سودان با دو بانک خارطوم (بيشترين درصد تغييرات: ۳۸۱.۷ درصد) و ملي اُمدورمان، رتبه هاي اول و دوم را از آن خود کرده است و پس از آن نيز بانک هاي متعلق به کشورهاي قطر، عراق و انگلستان قرار گرفته اند

  •