حضور در بازار سرمايه به مطالبه عمومي تبديل شده است

تاریخ انتشار : 1399/09/26

کارشناس سرمايه گذاري شرکت سرمايه گذاري ملي ايران، راهکارهاي مديريت ريسک سرمايه گذاران در بازار سرمايه را تبيين کرد

به گزارش پايگاه خبري بازار سرمايه (سنا)، سلمان نصيرزاده، در برنامه به وقت تحليل شبکه تلويزيوني ايران کالا با بيان اينکه حضور در بازار سرمايه به مطالبه اي عمومي تبديل شده، گفت: البته سود معقول زماني حاصل مي شود که برنامه معاملاتي خوبي ترسيم  و افراد بر اساس دانش و تحليل به اين بازار ورود کرده باشند .

وي افزود: از آنجا که سرمايه گذاري خود به خود ماهيت ريسکي دارد، لذا اساس هر سرمايه گذاري در درجه اول بايد حفظ سرمايه اوليه باشد .

نصيرزاده در ادامه، لازمه تشکيل يک پرتفوي بهينه را شناخت و تشخيص و تحليل صحيح دانست و اظهار داشت: در کنار اين موارد، ابزارهاي سرمايه گذاري را هم بايد شناخت و در مقابل تغيير پارادايم هاي اساسي ، استراتژي معاملاتي مشخص انعطاف پذيري داشت.

وي تصريح کرد: وقتي تعداد فعالان بازار زياد شود، طبيعي است که ابزارهاي بيشتري هم براي تشکيل يک پرتفوي بهينه لازم است؛ مخصوصا در بازاري که سرمايه به صورت سيال در حال ورود و خروج است، اين اصل اهميت مضاعف مي يايد.

اين تحليلگر بازار سرمايه با اشاره به اينکه ريزش ها و صعودهاي سريع ، قطعا برگشت هاي سريع را هم به دنبال خواهد داشت،  افزود: ۷۰۰ سهم موجود در بازار سرمايه، دائما  به سهامداران فرصت مي دهد که موقعيت هاي از دست رفته را جبران و  کسب سود کنند .

وي با تاکيد بر اينکه بايد بر تصميم معاملاتي و نه نتيجه معاملاتي تمرکز کرد، افزود: بازار سرمايه علي رغم اينکه در يکي دو روز اخير معادل ۶ درصد ارزش خود را از دست داده اما به نظر مي رسد که مي توان منتظر تغيير رفتار اين بازار در روزهاي چهارشنبه و شنبه آينده بود .

نصيرزاده به سهامداران توصيه کرد ، اولا کل سرمايه خود را درگير يک بازار نکنند و اگر به بازار سرمايه مي آيند، ترجيحا با حضور در صندوق هاي سرمايه گذاري و تکيه بر مفاهيم آموزشي وضعيت خود را تثبيت کنند و روش هاي مستقيم را صرفا بعد از تسلط بيشتر  بر بازار، امتحان کنند . وي ادامه داد: در غير اين صورت بايد گفت که ورود بدون شناخت به هر بازاري از جمله بازار سرمايه حکم قماري را خواهد داشت که سرمايه افراد را بر باد خواهد داد .

اين تحليلگر بازار سرمايه در پايان با اشاره به اينکه حضور افراد غيرحرفه اي هيجان مازادي را به بازار انتقال مي دهد ، افزود: نگاه به الگوهاي معاملاتي و روندي قيمتي سهم و همچنين ديدن اطلاعات و صورت هاي مالي شرکت ها از  سايت کدال، تعيين کننده در انجام معاملات سودآور و موفق خواهد بود .