پرداخت بيش از ۷۵ هزار ميليارد ريال تسهيلات توليد و اشتغال

تاریخ انتشار : 1399/11/04

۷۵ هزار و ۸۰۵ ميليارد ريال تسهيلات تبصره ۱۸ (برنامه توليد و اشتغال) از اسفندماه سال گذشته تا پايان آذرماه امسال، به بنگاه‌ها و واحدهاي توليدي پرداخت شده است.

به گزارش ايبِنا، بر اساس آمار ارائه شده از سوي دفتر آمار و فرآوري داده‌هاي معاونت طرح و برنامه وزارت صمت، اين ميزان تسهيلات به يک هزار و ۳۲۸ بنگاه و واحد توليدي از اسفندماه سال گذشته (۱۳۹۸) تا پايان آذرماه امسال پرداخت شده است.

بر اين اساس در اين بازه زماني، ۷ هزار و ۲۶۴ واحد توليدي براي دريافت تسهيلات برنامه توليد و اشتغال (تبصره ۱۸) ثبت نام کرده بودند. پراکندگي پرداخت اين تسهيلات در ۳۱ استان کشور و مناطق آزاد بوده است.

بيشترين تعداد پرداختي‌ها مربوط به استان اصفهان با ۱۲۶ فقره به ميزان حدود ۸ هزار و ۱۰۷ ميليارد ريال بوده است. بعد از استان اصفهان، استان تهران با ۸۷ فقره تسهيلات به مبلغ ۶ هزار و ۶۹۵ ميليارد ريال در رتبه بعدي قرار دارد.

در اين مدت همچنين به ۸ فقره واحد و بنگاه توليدي در مناطق آزاد به ميزان حدود ۶۹۹ ميليارد ريال تسهيلات تبصره ۱۸ پرداخت شده است. همچنين ۲ هزار و ۹۲۸ فقره معرفي به بانک براي دريافت بيش از ۲۱۵ هزار و ۴۶۲ ميليارد ريال تسهيلات انجام شده است.

  •