بانک‌ها چگونه مي‌توانند به جهش توليد کمک کنند؟

تاریخ انتشار : 1399/11/11

رئيس کل بانک مرکزي گفت: در راستاي جهش توليد بانک‌ها بايد حتي الامکان منابع خود را به سمت واحدهاي توليدي هدايت کنند که اين امر اثر مثبتي در رشد اقتصادي خواهد داشت.

به گزارش پايگاه خبريبازارسرمايه (سنا) و به نقل از ايسنا، جلسه شوراي هماهنگي بانک‌هاي استان فارس با حضور رييس کل بانک مرکزي و جمعي از معاونين و مديران کل اين بانک برگزار شد.

عبدالناصر همتي در اين نشست با تاکيد بر ضرورت شفاف سازي اطلاعات نظام بانکي، گفت: همسو با اقدامات بانک مرکزي براي شفاف سازي و انضباط نظام پولي کشور، بانک‌ها در استان‌ها بايد اطلاعات خود را به طور شفاف به استانداري‌ها اعلام کنند که اين شفافيت نقش مهمي در اقتصاد کشور دارد.

وي افزود: نسبت ميزان سپرده‌هاي بانکي بين تهران و شهرستان‌ها به صورت ۵۰-۵۰ است و ارائه تسهيلات نيز به همين نسبت بين تهران و شهرستان‌ها انجام مي‌شود؛ البته اين تناسب بايد به تفکيک استان‌ها نيز رعايت شود و ميزان تسهيلات ارائه شده در هر استان متناسب با ميزان جذب سپرده‌ها در آن استان باشد.

همتي ادامه داد: در راستاي جهش توليد بانک‌ها بايد حتي الامکان منابع خود را به سمت واحدهاي توليدي هدايت کنند که اين امر اثر مثبتي در رشد اقتصادي خواهد داشت.