رشد ۱۸۶ درصدي تامين مالي از بازار سرمايه

تاریخ انتشار : 1399/11/18

مجموع تامين مالي از طريق بازار سرمايه در ۹ ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۸۶ درصد رشد به ۲۷۳۸.۳ هزار ميليارد ريال رسيد.

به گزارش ايبِنا، بررسي جديدترين گزارش بانک مرکزي از شاخص ها و نماگرهاي بازار اوراق بهادار تهران نشان مي دهد که مجموع تامين مالي از طريق بازار سرمايه در ۹ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بيش از ۱۰۰ درصدي داشت. اين ميزان ۹۵۷.۶ هزار ميليارد بود که به رقم نسبت ۲۷۳۸.۳ هزار ميليارد ريالي امسال تغيير ۱۸۶.۰ درصدي را ثبت کرد.

اين مولفه در ماه آبان نيز ۲۳۹.۶ هزار ميليارد ريال بود که در آذر ماه به ۴۴۲.۵ رسيد و رشد ۸۴.۷ درصدي را به ثبت رساند. در ۹ ماهه ۹۸ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۳۹۹۷ بود که در مقايسه با ۹ماهه امسال رشد ۳۰۶.۵ درصدي داشت شاخص کل در آبان ماه ۱۳۴۵۳.۱ ميليارد سهم و در اذر ماه ۱۴۳۹۱۲۴ ميليارد سهم  بود که رشد ۷.۰ درصدي را به سهم رساند.

شاخص کل فرا بورس نيز در ۹ماهه امسال۱۹۶۸۹ميليارد سهم ثبت شد که با رشد۳۳۱.۹ درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۴۵۵۹ پيشي گرفت. اين شاخص کل در آبان ماه امسال ۱۶۶۴۷۷ ميليارد سهم و در آذر ماه ۱۹۶۸۹ ميليارد سهم با رشد ۱۸.۳ درصدي بود.

ارزش بازار سهام بورس اوراق بهادار تهران در ۹ماهه سال ۹۸ حدود ۱۲۹۱۵ هزار ميليارد ريال بود که اين ميزان در سال ۹۹ به ۵۷۰۵۹.۱ رسيده و رشد ۳۴۱ درصدي را ثبت کرد. همچنين ارزش بازار بدهي اين بخش از ۱۰۴.۲ به ۱۷۴.۹ هزار ميليارد رسيد.

ارزش معاملات نيز در آبان ماه ۹۹۵.۴ هزار ميليارد بود که اذرماه رقم ۳۰۳۰.۳ هزار ميليارد را ثبت کرد اين مولفه در ۹ماهه امسال نيز نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ ۷۱۱.۸ درصد رشد است و ار ۲۴۴۹ به ۱۹۸۸۵.۲ هزار ميليارد رسيد.

src=http://media.ibena.ir/d/2021/02/05/0/74957.jpeg