اخذ ماليات از حساب‌هاي بانکي در راستاي مبارزه با پولشويي

تاریخ انتشار : 1399/12/10

مديرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ايران اخذ ماليات از حساب‌هاي بانکي را در راستاي مبارزه با پولشويي عنوان کرد.

مرتضي اکبري در گفتگو با خبرنگار ايبِنا در خصوص اخذ ماليات از حساب هاي بانکي گفت: اخذ ماليات از حساب هاي بانکي در راستاي بحث مبارزه با پولشويي است و به دليل اينکه از تعداد زيادي حساب بانکي در جهت فعاليت هاي سفته بازي،‌ دلالي و اقداماتي که در کشور در دوران تحريم بسيار رواج يافت، سوءاستفاده شد، اين تصميم اخذ شد.

وي افزود: گردش حساب يکي از مواردي است که به شدت مي تواند در شفافيت فعاليت هاي اقتصادي تجار و مشتريان بانک ها و فعالان اقتصادي و ... تاثيرگذار باشد. به همين دليل اخذ ماليات از گردش حساب بانکي در تمام دنيا وجود دارد و اگر فرد بتواند ثابت کند که گردش حساب به دليل چه اقدامي است، مشمول نخواهد شد.

مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران، ادامه داد: البته اين اقدام مستلزم اين است که زمان اجرا به نحوي باشد که اين طرح در سيستم بانکي جاي خود را پيدا کرده باشد و مردم به اين نوع تراکنش هاي بانکي عادت کرده و بدانند که در آينده درباره اين نوع از تراکنش مورد سوال قرار خواهند گرفت.

به گفته اکبري، يکي از ايراداتي که وجود دارد، عطف به ماسبق کردن اخذ ماليات از حساب هاي بانکي است زيرا مردم پيش از اين اطلاعي از اين طرح نداشتند تا براي گردش حساب هاي خود مستندات آماده کنند.