متولي فروش اموال مازاد دستگاه‌هاي اجرايي تعيين شد

تاریخ انتشار : 1400/04/01

براساس مصوبه هيات وزيران، سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليکي و بورس متولي فروش اموال مازاد دستگاه‌هاي اجرايي شدند.

به گزارش ايبِنا، براساس مصوبه هيات وزيران در جلسه نهم خرداه ماه سال جاري که از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي پيشنهاد شده بود، سازمان اموال تمليکي متولي فروش اموال مازاد دستگاه‌هاي اجرايي شامل کليه وزارت‌خانه‌ها، موسسات دولتي و شرکت‌هاي دولتي و ديگر دستگاه‌ها شد.

بر اساس ماده ۹ تصويب‌نامه اين جلسه «دستگاه‌هاي اجرايي مکلفند اموال غيرمنقول مازاد و يا حقوق مالي را که مطابق اين آيين نامه، مجوز فروش آنها توسط وزير امور اقتصادي و دارايي صادر مي‌گردد، ظرف دو ماه از تاريخ ابلاغ مجوز با رعايت قوانين و مقررات از طريق حراج عمومي در بورس يا مزايده عمومي در سامانه تدارک الکترونيک دولت با رعايت قانون تجارت الکترنيکي – مصوب ۱۳۸۲ – و نيز مقررات تعيين شده در قانون برگزاري مناقصات - مصوب ۱۳۸۳ به نحوي که با مزايده منطبق باشد، به فروش برسانند».

بنابر تبصره يک اين ماده قانوني، واحدهاي استاني تابعه مي‌توانند راساً عمليات فروش را (در استان‌ها با نظارت استاندار) به ترتيب مذکور از طريق مزايده عمومي توسط سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليکي يا از طريق حراج در بورس انجام دهند.

به اين ترتيب عمليات فروش اموال مازاد شامل اموال منقول و غيرمنقول در اختيار کليه دستگاه‌هاي اجرايي از طريق سازمان اموال تمليکي صورت مي‌گيرد.