به زودي سرمايه خارجي به سمت ايران سرازير خواهد شد

تاریخ انتشار : 1400/04/01

رئيس جمهور گفت: بزودي تحريم‌ها برداشته مي‌شود و سرمايه خارجي به سمت ايران سرازير خواهد شد.

به گزارش ايبِنا، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني روز دوشنبه در آيين افتتاح طرح‌ها و پروژه‌هاي ملي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور درهفتاد و چهارمين پويش تدبير و اميد براي جهش توليد، تصريح کرد: روند توسعه و آباداني کشور و افزايش سرمايه‌گذاري در طرح‌ها و پروژه هاي زيربنايي در بخش‌هاي مختلف نشان دهنده اين است که مردم به آينده خود و کشور اميدوار هستند.

روحاني با بيان اينکه مردم ايران با مقاومت و ايستادگي در برابر جنگ اقتصادي و تحريم‌هاي ظالمانه، صورت سياه و بيني دشمن را به خاک ماليدند، اظهار داشت: در روزهاي گذشته مسئولان آمريکايي اشتباه خود را بعد از مدتها پذيرفته و براي لغو تحريم واکسن کرونا عليه ايران اعلام آمادگي کردند و اين درحالي است که ما امروز توليد کننده واکسن هستيم و در تامين تجهيزات مقابله با کرونا از جمله ماسک نيازي به خارج نداريم.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت جايگاه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در اقتصاد کشور، گفت: امروز مناطق آزاد توسعه يافته و از وارد کننده و مصرف کننده به صادر کننده و توليد کننده تبديل شده‌اند و پل ارتباطي بين ايران با همسايگان و کشورهاي مختلف جهان هستند.

روحاني با تاکيد بر اينکه مناطق آزاد بايد در سرمايه‌گذاري خارجي پيشران شوند، گفت: بزودي تحريم‌ها برداشته مي‌شود و سرمايه خارجي به سمت ايران سرازير خواهد شد.

رئيس جمهور در ابتداي سخنان خود با تبريک ميلاد با سعادت امام رضا (ع)، از مردم ايران به خاطر عمل به مسئوليت بزرگ سياسي و اجتماعي و شرکت در انتخابات رياست جمهوري در اين مقطع تاريخي سپاسگزاري کرد.

روحاني با اشاره به اعتراف يک مقام رسمي آمريکا به گستره تحريم‌هاي ظالمانه آمريکا حتي بر خريد ماسک و واکسن کرونا، گفت: در طول سه سال و نيم جنگ اقتصادي تمام عيار عليه ملت ايران، هر چه مي‌گفتيم که ظالمان کاخ سفيد همه چيز را تحريم کرده و همه راه‌ها را بسته‌اند، باز عده‌اي باور نمي‌کردند.

رئيس جمهور افزود: اين اعتراف نشان داد که ظالمان کاخ سفيد سه سال و نيم محاصره کامل عليه ملت ايران اعمال کردند و دولت جديد آمريکا نيز با وجود شعارهاي متفاوت در حدود ۵ ماه گذشته همان مسير را ادامه داده است.

روحاني تصريح کرد: آمريکايي‌ها وقتي ديدند ملت ايران در توليد ماسک خودکفا و حتي صادرکننده است و در زمينه توليد واکسن نيز موفق بوده است، تازه اعلام مي کنند که تحريم خريد ماسک و واکسن براي ايران را رفع خواهند کرد.

رئيس جمهور افتتاح مستمر طرح‌هاي عمراني بزرگ در سراسر کشور را يک تودهني به آمريکا توصيف و خاطرنشان کرد: افتتاح‌هاي پنجشنبه‌ها نشان داد که شايد آمريکايي‌ها بتوانند با تحريم رفاه ملت ايران را با مشکل مواجه کنند، اما هرگز نخواهند توانست توليد و فعاليت را در اين کشور تعطيل کنند.