بي‌نيازي کشور با تأمين ۱۰۰ درصدي ورق گالوانيزه

تاریخ انتشار : 1400/05/19

مديرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: به زودي و با اجراي پروژه توسعه خط توليد با هدف تأمين ورق گالوانيزه در شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختياري، ۱۰۰ درصد نياز خودروسازان داخلي به ورق گالوانيزه با کيفيت سطح رويه در صنايع خودروسازي کشور تأمين خواهد شد.

حميدرضا عظيميان مديرعامل شرکت فولاد مبارکه در ديدار با مديران شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختياري با بيان اين که اين شرکت جايگاه ويژه‌اي در گروه شرکت فولاد مبارکه دارد، اظهار کرد: اين شرکت جزو برترين شرکت‌هاي توليدکننده ورق گالوانيزه کشور است.

وي افزود: امروز شاهد آن هستيم که به همت جواناني از استاني کم‌برخوردار، توليداتي عرضه مي‌شود که نه‌تنها در سطح بازارهاي داخلي، بلکه در سطح بازارهاي جهاني مشتريان خاصي دارد؛ طرح‌هاي توسعه‌اي در شرکت‌ها مثل جريان خون در رگ‌ها هستند که بايد مداوم باشند.

تأمين ۱۰۰ درصدي ورق گالوانيزه خودروسازان داخلي

مديرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: به زودي و با اجراي پروژه توسعه خط توليد با هدف تأمين ورق گالوانيزه در شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختياري، ۱۰۰ درصد نياز خودروسازان داخلي به ورق گالوانيزه با کيفيت سطح رويه در صنايع خودروسازي کشور تأمين خواهد شد.

وي افزايش ۶۱ درصدي ميزان توليد اين شرکت در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را اتفاق مهمي دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اين که استان چهارمحال و بختياري نيازمند صنعت فولاد است، اگر بتوانيم زنجيره فولاد را با راه‌اندازي کارخانه ۵۰۰ هزار تني نورد سرد در اين منطقه شکل دهيم، اقدام بسيار ارزشمندي رخ خواهد داد، چرا که منجر به ايجاد ارزش افزوده و اشتغال در اين منطقه خواهد شد.

پيشرفت ۸۱ درصدي پروژه توسعه خط توليد ورق‌خودرو

در ادامه اين جلسه وحيد ميرزايي مديرعامل شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختياري ضمن ارائه گزارشي از عملکرد منتهي به تيرماه ۱۴۰۰ اين شرکت تصريح کرد: علي‌رغم وجود موانع زياد بر سر راه توليد، با ذخيره ورق از سال گذشته و افزودن آن به چرخه توليد، بهره‌وري افزايش يافته و اين امر منجر به افزايش سود خالص اين شرکت گرديد.

وي با بيان اين که در تأمين مواد اوليه با مشکل مواجه هستيم، اذعان داشت: نبايد بگذاريم توانمندي و انگيزه‌ منابع انساني به دليل کمبود مواد اوليه به هدر رود؛ با توجه به کيفيت بالاي محصولات شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختياري، شرکت‌هاي اروپايي به جدّ خواستار خريد محصولات اين شرکت هستند.

مديرعامل شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختياري با اشاره به اجراي پروژه توسعه خط توليد با هدف تأمين ورق گالوانيزه با کيفيت مناسب بدنه نمايان خودرو در اين شرکت تأکيد کرد: پيشرفت فيزيکي اين پروژه تاکنون به ۸۱ درصد رسيده که با اجراي آن تمام نيازهاي ورق رويه خودرو در کشور تأمين خواهد شد.

پيش‌بيني بودجه ۱۶۴ ميليارد توماني براي تکميل پروژه توسعه خط توليد ورق‌خودرو

وي ضمن ابراز اميدواري جهت بهره‌برداري از پروژه توسعه خط توليد شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختياري در پاييز سال ۱۴۰۰ عنوان داشت: اين پروژه با مشارکت پيمانکار داخلي و خارجي در حال اجراست و براي اجراي کامل آن بودجه ۱۶۴ ميليارد توماني پيش‌بيني شده است.

ميرزايي در ادامه به موضوع مسئوليت‌هاي اجتماعي پرداخت و اضافه کرد: با توجه به اهميت موضوع مسئوليت‌هاي اجتماعي و ظرفيت‌هاي موجود در اين منطقه محروم، اقدامات مؤثري صورت گرفته که موجب رضايت‌مندي مردم و مسئولين امر شده است.

وي با اشاره به امضاي تفاهم‌نامه همکاري ميان دبيرخانه شبکه توسعه اجتماعي رسالت و شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختياري يادآور شد: در راستاي عمل به منويات مقام معظم رهبري مبني بر توسعه اقتصاد مقاومتي و توانمندسازي اقشار آسيب‌پذير جامعه، با حضور راهبر شبکه توسعه اجتماعي رسالت در جهت حمايت از هزار شغل خرد و خانگي کليد خورده و بازتاب گسترده‌اي در سطح منطقه داشته است.

مديرعامل شرکت ورق‌خودرو چهارمحال و بختياري ادامه داد: احداث مدرسه‌اي با ۹ کلاس درس در شهر سفيددشت، حمايت از تيم‌هاي ورزشي منطقه و امضاي تفاهم‌نامه ميان صندوق کارآفريني اميد کشور جهت ايجاد اشتغال در شهرستان بروجن از ديگر فعاليت‌هاي اين شرکت در راستاي عمل به مسئوليت‌هاي اجتماعي خود است.