بانک‌هاي خصوصي مشکلي با واگذاري املاک مازاد در بورس کالا ندارند

تاریخ انتشار : 1400/05/20

دبير کل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي گفت: بانک‌ها تابع مقررات بانک مرکزي هستند و با واگذاري شرکت‌هاي مازاد خود به شيوه‌هاي مختلف مثل بورس کالا مشکلي ندارند.

به گزارش ايبِنا به نقل از پايگاه خبري بازارسرمايه (سنا)، دبير کل کانون بانک ها و موسسات اعتباري خصوصي با بيان اين مطلب، اظهار کرد: برخي از بانک ها شعب مازاد دارند و مي توانند آن ها را نيز از طريق بورس کالا به فروش برسانند. بانک‌هاي خصوصي ۱۱ کارگاه توليدي را در کل کشور تمليک کرده اند که ۴ فقره از آنها در اختيار صاحبان قبلي است و در آنجا مشغول به کار هستند.

محمدرضا جمشيدي تصريح کرد: صاحبان اين کارگاه ها با اين هدف مشغول به کار هستند که بتوانند بدهي خود را به بانک ها بپردازند و کارگاه به ايشان اقاله شود. پنج مورد از کارگاه هاي توليدي تمليکي هم مربوط به کارخانجاتي است که صاحبان آن تسهيلاتي را از بانک اخذ کرده اند و در جاي ديگري وجه مربوطه را هزينه کرده اند.

دبير کل کانون بانک ها و مؤسسات اعتباري خصوصي در رابطه با دو واحد صنعتي ديگر نيز که به تمليک بانک هاي خصوصي کشور در آمده، تصريح کرد: يک کارخانه يخ‌سازي و يک مرغداري نيز تمليک شده است که صاحبان آن تمايلي به ادامه کار نداشتند. اين آمار به تأييد ستاد تسهيل قانون رفع موانع توليد نيز رسيده است.

به گفته او، بانک ها چشم داشتي به افزايش قيمتي که شامل حال املاک تمليکي شده است ندارند و آماده اند تا پس از اينکه وام گيرنده ها بدهي خود را به بانک ها پرداخت کردند املاک مربوطه را به آنها اقاله کنند.