بانک ملي ۱۰هزار ميليارد ريال به طرح هاي صادرات محور تسهيلات مي دهد

تاریخ انتشار : 1400/06/20

کرمانشاه - ايرنا - عضو هيات عامل و معاون شعب بانک ملي ايران حمايت از طرح هاي بزرگ که صادرات محور و جزو اولويت هاي کشور باشد را يکي از اولويت هاي اين بانک برشمرد و گفت: به اين طرح ها ۱۰ هزار و ۴۰۰ ميليارد ريال تسهيلات تعلق مي گيرد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا، حسن مونسان در ديدار با فعالان اقتصادي استان کرمانشاه که در اتاق بازرگاني برگزار شد، اظهار داشت: بانک ملي به عنوان بزرگترين بانک جهان اسلام و حاکميتي کشور تلاش کرده تا همواره در کنار مردم و توليدکنندگان قرار گيرد.

وي با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها، تصريح کرد: اين نامگذاري وظيفه بانک ملي را سنگين تر از قبل کرد و از اين رو تلاش مضاعفي شده تا نگاه بانک به آن، نه شعاري بلکه عملياتي باشد.

مونسان همچنين با اشاره به اصلاح سياست هاي اعتباري بانک ملي، گفت: اين سياست ها تقريبا در طول يک دهه اخير بدون تغيير مانده بود اما امسال تغيير پيدا کرد تا بيش از گذشته در کنار توليدکنندگان و فعالان اقتصادي باشيم.

معاون شعب بانک ملي ايران در ادامه از افزايش ۳ تا ۶ برابري اختيارات مديران استاني اين بانک در سطح کشور خبر داد و گفت: برخي از اين اختيارات حتي به مديران شعب نيز داده شده تا بتوانند راحت تر تصميم گيري کنند.

وي گفت: بانک ملي اين آمادگي را دارد در صورتي که واحدهاي توليدي استان ها شرايطشان به گونه اي باشد که که نياز به افزايش تسهيلات داشته باشند اين کار براي آن ها از طرف خود استانشان انجام شود.

مونسان همچنين از با اشاره به درنظرگرفته شدن بسته ويژه براي فروشندگان و خريداران در بورس کالا و انرژي، يادآوي کرد: بسته ويژه پتروشيمي و فولاد هم در حال تهيه است، ضمن اينکه به شرکت هاي دانش بنيان نيز توجه ويژه اي خواه شد.

اين مقام مسئول در بانک ملي يادآوي کرد: توجه به شرکت هاي سلامت و صادرات محور و همچنين مشارکت در ساخت و تکميل واحدها و پروژه هاي نيمه تمام نيز جزو سياست هاي بانک قرار دارد.

وي تصريح کرد: همچنين بانک ملي آمادگي اعزام صرافي خود را به استان هاي مختلف از جمله کرمانشاه را دارد.

مونسان در بخش ديگري از سخنانش به وجود بروکراسي اداري در بانک ملي اذعان کرد و گفت: با اين حال اين بروکراسي اينقدر پيچيده و دست و پاگير نيست که بخواهد مانع و خللي در اجراي پروژه ها و يا در کار افراد ايجاد کند، با اين حال اين آمادگي وجود دارد که اگر مشکلي هم باشد در اسرع وقت به آن رسيدگي شود.

عضو هيات عامل و معاون شعب بانک ملي ايران همچنين کمک به تکميل واحدهاي نيمه تمام با پرداخت تسهيلات مناسب را از ديگر برنامه هاي بانک در سال جاري عنوان کرد.

وي افزايش تامين سرمايه در گردش يکساله کنوني، پذيرش اسناد واحدهاي صنعتي براي دريافت تسهيلات و برخورد سليقه اي براي پرداخت تسهيلات به واحدهاي توليدي را مورد تاکيد قرار داد و گفت: همه تلاش خود را به کار خواهيم بست تا توليدکنندگان و صادرکنندگان بتوانند با فراغ بال بيشتري به کار توليد و تجارت بپردازند.

مونسان در پايان با اشاره به سفر ۲ روزه خود به کرمانشاه، گفت: در اين سفر با مقامات استاني، فعالان اقتصادي و همکاران بانک ملي ديدار و از تعدادي واحدهاي صنعتي و توليدي نيز بازديد شد و حتما حمايت هاي لازم به عمل خواهد آمد.