اعلام آمادگي صندوق توسعه ملي براي اعطاي تسهيلات ارزي

تاریخ انتشار : 1400/06/23

تهران- ايرنا- صندوق توسعه ملي از آمادگي خود براي پرداخت تسهيلات ارزي به طرح‌هاي مورد تاييد بانک‌هاي عامل خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از صندوق توسعه ملي، با توجه به ابلاغ قراردادهاي عامليت ارزي سال ۱۴۰۰ به بانک‌هاي عامل، صندوق توسعه ملي آمادگي دارد نسبت به پذيرش طرح‌هاي مورد تأييد بانک‌هاي عامل با لحاظ توجيه فني، مالي، اقتصادي و اهليت متقاضي و همچنين مطابق ضوابط و شرايط اعطاي تسهيلات ارزي صندوق توسعه ملي اقدام کند.

قرارداد عامليت ارزي منعقده بين صندوق توسعه ملي و بانک‌هاي عامل، قراردادي است که بر مبناي درخواست بانک و تا سقف مبلغ تعيين شده توسط صندوق در قرارداد منعقده، به آن بانک اجازه‌ تأمين مالي ارزي طرح‌هاي داراي توجيه فني، مالي و اقتصادي را پس از طي مراحل تصويب در ارکان اعتباري بانک عامل و تأييد صندوق توسعه ملي مي‌دهد.

به گزارش ايرنا، صندوق توسعه ملي به منظور حمايت هرچه بيشتر از فعالان اقتصادي در دوران تحريم، در ۱۴ تيرماه امسال با امهال دوران تامين مالي و اقساط سررسيد شده ۱۸۴ طرح ارزي از مجموع ۳۱۸ طرح تامين مالي شده، براي ۳۶۸ مرتبه موافقت کرد.

اين امهال‌ها که مربوط به دوره‌هاي ساخت، تنفس و بازپرداخت است با هدف حمايت از سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادي و با توجه به مشکلات ارزي ناشي از تحريم‌ها که منتج به عدم بهره‌برداري برخي واحدها يا عدم امکان صادرات محصول به منظور بازپرداخت ارزي تسهيلات شده، صورت گرفته است.