حمايت صندوق توسعه ملي از طرح‌هاي گردشگري

تاریخ انتشار : 1400/06/29

تاکنون ۴۴ هزار ميليارد ريال اعتبار از منابع صندوق توسعه ملي به صنعت گردشگري اختصاص يافته و اين صندوق از طرح‌هاي جديد گردشگري حمايت مي‌کند.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي صندوق توسعه ملي، از مجموع ۵۷۱ هزارميليارد ريال سپرده گذاري ريالي صورت گرفته توسط صندوق توسعه ملي، تاکنون ۴۴ هزار ميليارد ريال به صنعت گردشگري تخصيص يافته است.

طبق تحقيقات به عمل آمده، به دليل وجود درآمد هاي نفتي، توسعه‌ي صنعت گردشگري در کشورهاي نفت خيز به مراتب کمتر از کشورهاي وارد کننده‌ي نفت مي باشد؛ اين در حالي است که ايران با داشتن تمدن ديرينه و مکان هاي توريستي بي نظير و تنوع آب و هوايي، توانمندي بالايي در جذب توريست داشته و با توجه به اتمام منابع نفتي در آينده اي نه چندان دور، اين صنعت مي تواند جايگزين مناسبي براي نفت شود و ارز مورد نياز کشور را تأمين کند.

با توجه به اينکه يکي از اولويت هاي اعطاي تسهيلات ريالي صندوق توسعه ملي در بخش گردشگري احداث و تأمين تجهيزات هتل، مراکز اقامتي، مراکز تفريحي و مجتمع‌هاي رفاهي و بين‌راهي مي باشد؛ اين صندوق با اعلام اينکه محدوديتي در اعطاي منابع به بخش گردشگري ندارد؛ حاضر به توسعه‌ي هر چه بيشتر اين صنعت به ويژه در استانها و حمايت از بخش خصوصي فعال در اين بخش بوده و در صورت ارايه‌ي طرح هاي قابل قبول از سوي وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي، منابع مالي مورد نياز آنها را تأمين خواهد کرد. همچنين اين صندوق آمادگي دارد در صورت امکان بازپرداخت تسهيلات از محل درآمدهاي ارزي، نسبت به تأمين مالي طرح هاي بخش گردشگري بصورت ارزي نيز اقدام نمايد.