ضرر ۵۰۰ ميليون دلاري به اقتصاد جهاني

تاریخ انتشار : 1400/07/14

با گذشت بيش از سه ساعت از قطعي سرويس‌هاي فيس‌بوک، نت‌بلاکس ضرر واردشده به اقتصاد جهاني را در اين مدت، ۵۰۰ ميليون دلار اعلام کرد.

به گزارش ايبِنا به نقل از نيوزويک، فيس‌بوک، اينستاگرام و واتس‌اپ از ساعاتي پيش، با قطعي گسترده مواجه شدند و در عين حال، سرويس‌هاي زيرمجموعه فيس‌بوک هم با اختلال مواجه شدند و هزاران قطعي در داون‌دي‌تکتور ثبت شد. پس از اين اتفاق، گزارش‌هايي از اختلال در جي‌ميل و توييتر هم  منتشر شد و تعدادي از کاربران در جي‌ميل، از عدم دريافت اين سرويس شکايت کردند.

در عين حال با گذشت بيش از سه ساعت از قطعي سرويس‌هاي فيس‌بوک، نت‌بلاکس ضرر واردشده به اقتصاد جهاني را در اين مدت، ۵۰۰ ميليون دلار اعلام کرد. اين در حالي است که مارک زاکربرگ -مديرعامل فيس‌بوک- هم تا کنون با ضرر هفت ميلياردي مواجه شده و به جايگاه پنجمين ثروتمند جهان سقوط کرده است.

همچنين در اين مدت، دامنه فيس‌بوک، facebook.com براي فروش در سايت‌ ثبت‌نام عنوان وب‌سايت آنلاين Uniregistry قرار گرفت. برايان کرب، روزنامه‌نگار و گزارشگر سابق واشنگتن‌پست، اسکرين شاتي از اين فهرست را در صفحه توييتر خود منتشر کرد. البته ساعتي بعد، اين دامنه ديگر در دسترس نبود، اما ديگر گونه‌هايي از اسم اين سايت، همچنان براي فروش قرار داشتند.

در توييتر ، هشتگ facebookdown# به سرعت شروع به ترند شدن کرد. برخي از کاربران مي‌گويند از قطع شدن ناگهاني اين سرويس‌ها ناراحت شده‌اند و برخي ديگر اين موضوع را دستمانه طنز قرار داده‌اند. ادوارد اسنودن، نيز در توييتر نوشت: فيس‌بوک و اينستاگرام به‌طرز اسرارآميزي آفلاين شده‌اند و در اين روز درخشان، جهان به مکان سالم‌تري تبديل شده است.

  •