پرداخت بيش از ۱۹ هزار ميليارد ريال تسهيلات توليد و اشتغال

تاریخ انتشار : 1400/08/04

وزرات صمت اعلام کرد: در شش ماه نخست ۱۴۰۰ بيش از ۱۹ هزار و ۶۷۹ ميليارد ريال تسهيلات توليد و اشتغال توسط بانک‌ها به بنگاه‌ها و واحدهاي توليدي پرداخت شده است.

به گزارش ايبِنا، بر اساس آمار ارائه شده از سوي معاونت طرح و برنامه وزارت صمت (دفتر مديريت داده، آمار و فناوري اطلاعات)، اين ميزان تسهيلات به ۲۱۵ بنگاه و واحد توليدي در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

بر اين اساس، از ابتداي فروردين تا پايان شهريورماه امسال در مجموع ۴۰۴ واحد توليدي براي دريافت تسهيلات برنامه توليد و اشتغال (تبصره ۱۸) ثبت نام کرده بودند.

پراکندگي پرداخت اين تسهيلات در ۳۱ استان کشور و مناطق آزاد بوده است. در اين بازه زماني همچنين ۲۵ فقره معرفي به بانک براي دريافت بيش از ۳ هزار و ۸۹۵ ميليارد ريال تسهيلات انجام شده است.

گفتني است که از ابتداي اسفندماه ۱۳۹۷ تا پايان شهريورماه امسال نيز ۷ هزار و ۸۲۶ واحد توليدي براي دريافت تسهيلات برنامه توليد و اشتغال (تبصره ۱۸) ثبت نام کرده بودند.

از اين تعداد ۲ هزار و ۷۱۷ فقره معرفي به بانک براي دريافت بيش از ۲۰۲ هزار و ۱۶۲ ميليارد ريال تسهيلات انجام شده است.

همچنين از ابتداي اسفندماه ۱۳۹۷ تا پايان شهريورماه امسال (۱۴۰۰) ۱۰۰ هزار و ۷۳۵ ميليارد ريال تسهيلات تبصره ۱۸ (برنامه توليد و اشتغال) به بنگاه‌ها و واحدهاي توليدي پرداخت شده است.

اين ميزان تسهيلات به يک هزار و ۵۰۷ بنگاه و واحد توليدي از ابتداي اسفندماه ۱۳۹۷ تا پايان شهريور ماه امسال (۱۴۰۰) پرداخت شده است.