حمايت از توليد يک ضرورت است

تاریخ انتشار : 1400/08/12

رياست هيئت مديره بانک ايران زمين گفت : کشور در شرايط کنوني نيازمند همکاري و هماهنگي در تمامي بخش ها براي حمايت از توليد داخلي است و  در همين راستا بانکها به عنوان گردانندگان اصلي چرخ هاي  اقتصاد بايد در رأس اين امر قرار گيرند.

به گزارش روابط عمومي بانک ايران زمين، سيدحسن سلطاني فيروز طي جلسه‌اي که در جمع مديران اين بانک برگزار شد، اظهار داشت: شرايط اقتصاد کشور بسيار حساس است و بر همين اساس تجربه سال‌هاي گذشته نشان داده که ما بايد با حمايت اصولي از حوزه توليد و سرمايه گذاري در بخش‌هاي مولد، به ايجاد يک اقتصاد پايدار بپردازيم.

تخصيص منابع بانک ايران زمين

عبدالمجيد پورسعيد مدير عامل بانک ايران زمين در راستاي حمايت از توليد، نقش بانک‌ها به عنوان يکي از بخش هاي تامين مالي اقتصاد کشور را مهم ارزيابي کرد و گفت: انتظاري که از بانک‌ها به عنوان يکي از اساسي‌ترين بخش‌هاي تامين مالي و اقتصادي مي رود، قرار گرفتن در کنار توليد و تامين بخش مهمي از اعتبار حوزه توليد کشور است.

وي با تاکيد بر مشارکت بانک‌ها در تامين مالي شرکت‌هاي توليدي گفت: بانک ايران زمين در سال‌هاي اخير بسياري از منابع خود را به امر حمايت از توليد اختصاص داده اند. وي افزود: ما از مديران خود خواسته ايم براساس خط مشي هاي تنظيم شده نسبت به حمايت از شرکت‌هاي توليدي استان‌هاي خود اقدام کنند. که در اين راستا اقدامات بسياري انجام که اخبار آن منتشر شده است.

قائم مقام بانک ايران زمين:شعار بانک ايران زمين بانک ديجيتال بزودي محقق خواهد شد

مجتبي شيرواني قائم مقام بانک ايران زمين با اشاره به اين که افزايش سرمايه بانک ايران زمين به تأييد حوزه نظارت بانک مرکزي رسيده است، افزود: افزايش سرمايه از مبلغ چهار هزار ميليارد ريال به 20 هزار ميليارد ريال از محل آورده نقدي، اتفاقي بزرگ در تاريخ بانک ايران زمين است که مي توان آثار مثبت بسيار مطلوبي در عملکرد بانک داشته باشد.

وي با تاکيد بر مشارکت بانک‌ها در تامين مالي شرکت‌هاي توليدي گفت: بانک ايران زمين در سال‌هاي اخير بسياري از منابع خود را به امر حمايت از توليد اختصاص داده اند.

وي گفت: ما از مديران خود خواسته ايم براساس خط مشي هاي تنظيم شده نسبت به حمايت از شرکت‌هاي توليدي استان‌هاي خود اقدام کنند. که در اين راستا اقدامات بسياري انجام که اخبار آن منتشر شده است.

قائم مقام بانک ايران زمين، افزايش قدرت تسهيلات دهي، پوشش انواع ريسک ها و افزايش قدرت چانه زني و رقابت در بازار از جمله دستاوردهاي مهم ناشي از افزايش سرمايه بانک خواند و خاطرنشان کرد: با تحقق اين امر، ترازنامه بانک به اندازه کافي متوازن مي شود.

عضو هيات مديره بانک ايران زمين در ادامه به روزرساني صورت هاي مالي بانک را گامي ديگر در جهت تحقق اهداف عاليه اين نهاد خواند و عنوان کرد: با همراهي سهامداران و کمک بانک مرکزي، بانک ايران زمين به زودي در عرصه هاي جديد بانکداري حرفه وارد خواهد شد.

شيرواني همچنين چشم انداز بانک ايران زمين را تحقق شعار بانک ايران زمين، بانک ديجيتال دانست و افزود: تلاش ما ارائه سرويس هاي بانکي در قالبي نو همراه با فناوري روز دنيا است.

قائم مقام بانک ايران زمين، با اشاره به تغييراتي که در حوزه کسب و کار و ارائه خدمات مالي در کشور رخ داده است، گفت: عرصه کسب و کار در سالهاي اخير شاهد تغييرات زيادي در کشور بوده است که اين امر نيازمند گذر صنعت بانکي از شيوه سنتي به سمت بانکداري ديجيتال است. مشتري امروز خواستار خدمات نوين برپايه تکنولوژي روز است.

وي اظهار اميدواري کرد: در آينده نزديک و با ثبت نهايي افزايش سرمايه، بانک ايران زمين بتواند نقش بيشتري در توسعه اقتصادي کشور، ارائه خدمات ديجيتال و نيز کمک به رفع موانع توليد داشته باشد.