سرمايه‌گذاري بيش از ۹ هزار ميليارد ريالي در بخش زيرساخت‌هاي برق

تاریخ انتشار : 1400/08/29

ايسنا/خوزستان مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي خوزستان گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون، بيش از ۹ هزار ميليارد ريال در بخش ايجاد زيرساخت‌هاي برق در شبکه تحت نظارت اين شرکت در دو استان خوزستان و کهگيلويه و بويراحمد سرمايه‌گذاري انجام شده است.

محمود دشت‌بزرگ در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: با وجود همه کم و کاستي‌ها و شرايط اقتصادي حاکم بر کشور، کارهاي بزرگ و ماندگاري در شبکه انتقال و فوق توزيع تحت نظارت اين شرکت انجام شده و سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي با حمايت وزارت نيرو در بخش زيرساخت‌ها و توسعه صنعت برق انجام شده است.

وي افزود: در هشت ماه سال جاري به منظور آمادگي شبکه، پايداري و تقويت آن، به ميزان ۶۹۷ مگاولت آمپر ظرفيت، ۱۹.۲ مگاوار بانک خازني،  ۱۰۹ کيلومتر مدار خطوط انتقال و فوق توزيع و همچنين ۵۶ کيلومتر فيبرنوري نصب و اجرا شده است.

مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي خوزستان تصريح کرد: اين افزايش ظرفيت در بخش پست نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد بيش از ۱۲ برابري را نشان مي‌دهد.

دشت‌بزرگ عنوان کرد: اين پروژه‌ها با توجه به پارامترهاي شبکه و مطالعات نيازسنجي انجام‌شده، تعريف مي‌شود و هدف اين شرکت توسعه متوازن زيرساخت‌هاي برق در مناطق مختلف دو استان با توجه به ظرفيت‌ها و نيازهاي مصرف است.

وي ادامه داد: در مجموع از ابتداي سال جاري تاکنون بيش از ۹ هزار ميليارد ريال در بخش ايجاد زيرساخت‌هاي برق در شبکه تحت نظارت اين شرکت در دو استان خوزستان و کهگيلويه و بويراحمد سرمايه‌گذاري انجام شده است.