رشد اقتصادي ۸ درصدي در سال ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحريم‌ها

تاریخ انتشار : 1400/09/09

رييس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينکه در بودجه سال آينده رشد اقتصادي ۸ درصدي با فرض ادامه تحريم‌ها ديده شده است، گفت: اين هدف با توجه به کنترل کرونا و رکود ناشي از عملکرد دولت قبل واقع‌بينانه است.

به گزارش ايبِنا به نقل از سازمان برنامه و بودجه، در ادامه نشست‌هاي اين سازمان با دستگاه هاي اجرايي پيرامون ساختار جديد بودجه در سال آينده، نشستي با حضور وزير امور خارجه و جمعي از معاونان اين وزارتخانه و رييس سازمان برنامه و بودجه و جمعي از معاونين سازمان برگزار شد.

سيد مسعود ميرکاظمي در اين نشست، گفت:‌ بودجه سال آينده بر مبناي سند آمايش تدوين شده از اين رو ظرفيت هاي داخلي هر استان تا سطح شهرستان تعيين و سهم هر يک از اين مناطق در رشد اقتصادي استان و کشور مشخص شده است.

معاون رييس جمهور با اشاره به اهميت شهرهاي مرزي، گفت: اولويت دولت سيزدهم افزايش تعاملات با کشورهاي همسايه و منطقه است و در اين راستا در برنامه هاي اين سازمان شهرهاي مرزي مورد توجه قرار مي گيرند.

وي با بيان اينکه لايجه بودجه ۱۴۰۱ با فرض ادامه تحريم‌ها بسته شده است؛‌ تاکيد کرد: ما از لغو تحريم ها و استيفاي حقوق ملت استقبال مي کنيم، اما با توجه سوابق کشورهاي غربي دوباره کشور را هشت سال معطل مذاکرات نمي‌کنيم؛ تا سفره مردم بيش از اين آسيب نبيند.

رييس سازمان برنامه و بودجه افزود: اگر در کشور تورم کنترل شود و فضاي کار براي مردم فراهم گردد، قطعا گره‌هاي اقتصادي باز خواهند شد، در بودجه سال آينده رشد اقتصادي ۸ درصدي با فرض ادامه تحريم‌ها ديده شده است؛ اين هدف با توجه به کنترل کرونا و رکود ناشي از عملکرد دولت قبل واقع بينانه است.

حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه کشورمان هم در اين نشست با حمايت از اصلاح ساختار بودجه، گفت: تنها درصد روزه اول دولت سيزدهم با مبنا قرار گرفتن سياست همسايگي اتفاقات خوبي افتاده؛ هم در حوزه پيوستن ايران به شانگهاي و هم اجلاس اخير اکو که شاهد امضاي قرارداد مهم گازي بوديم.

وي افزود: اقتصاد يکي از ماموريت هاي ويژه وزارت خارجه است و در قالب همکاري هاي منطقه اي و پيمان هاي مختلف درصدد تسهيل تجارت و افزايش صادرات ايران هستيم.

وزير امور خارجه در مورد برجام هم تاکيد کرد: همانطور که قبلا هم از سوي ايران گفته شده ما با حسن نيت و جديت وارد مذاکرات شده ايم اما به شرط آنکه نتيجه لغوعملي همه تحريم ها باشد.