تامين مالي صادرات با همکاري شبکه بانکي کشور

تاریخ انتشار : 1400/09/14

رئيس کل سازمان توسعه تجارت، استفاده از ابزارهاي مدرن و به روز در حوزه تجارت خارجي، به ويژه، نقل و انتقالات مالي را با اهميت دانست و استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي در اين زمينه را ارزشمند توصيف کرد.

به گزارش ايبِنا، عليرضا پيمان‌پاک با اشاره به تامين مالي صادرات با همکاري شبکه بانکي کشور اظهار کرد: تلاش مي‌شود با همکاري بانک‌هاي عامل، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران و صندوق توسعه ملي امکان حضور فعال و موثر جامعه صادرکنندگان در بازارهاي هدف صادراتي با اولويت ۱۵ کشور همسايه و اتحاديه اوراسيا در راستاي افزايش رقابت‌پذيري و در نهايت نيل به اهداف پيش‌بيني شده تجارت خارجي کشور فراهم شود.

وي همچنين بر نقش حاکميتي و تنظيم‌گري سازمان توسعه تجارت ايران در حوزه تجارت خارجي کشور تاکيد کرد و با ارائه گزارشي از اقدامات سازمان توسعه تجارت ايران در طول صد روز نخست دولت سيزدهم، برقراري جلسات مستمر با صادرکنندگان و احصاي مشکلات و چالش‌هاي پيش روي آنان را مهمترين برنامه سازمان توسعه تجارت ايران اعلام کرد.

پيمان‌پاک افزود: برنامه‌ريزي‌هاي لازم جهت حمايت و رفع مشکلات فرا روي صادرکنندگان در حوزه‌هاي مختلف از جمله حمل و نقل، ايفاي تعهدات ارزي، ضمانت صادرات و تامين مالي در حال انجام است.

معاون وزير و رئيس کل سازمان توسعه تجارت ايران ادامه داد: ظرفيت بانک‌هاي عامل جهت تامين مالي صادرات در قالب سرمايه در گردش صادرات و همچنين اعتبار خريدار و فروشنده از اهميت بالايي برخوردار است ضمن آنکه تلاش مي‌شود با همکاري صندوق توسعه ملي و بانک‌هاي عامل فرهنگ صادراتي را گسترش داده و منابع بانکي را به سمت توليد صادراتي رهنمون کرد.

وي استفاده از روش‌هاي هوشمند در جهت توسعه صادرات غيرنفتي را حرکتي نوين دانست و اضافه کرد: با استفاده از روش‌هاي هوشمند، ضمن کاهش هزينه‌هاي صادرکنندگان در بازارهاي هدف، مي‌توان قدرت رقابت‌پذيري کالاها و خدمات ايراني را در بازارهاي هدف گسترش داد.

پيمان پاک تسهيل تجارت براي بنگاه‌هاي کوچک و متوسط را از جمله اولويت‌هاي سازمان توسعه تجارت ايران دانست و گفت: لازم است از ظرفيت شبکه بانکي کشور براي اين منظور استفاده کرد.

معاون وزير و رئيس کل سازمان توسعه تجارت ايران در پايان حمايت از استارت‌آپ‌ها در حوزه تجارت خارجي را ضروري توصيف کرد و گفت: لازم است به صورت پويا، رفتارهاي مصرفي صادرکنندگان در بازارهاي خارجي را ارزيابي کرد و متناسب با رفتار مصرفي بازار هدف در خصوص صادرات به کشورها تصميم‌گيري کرد.

  •