تمرکز بانک‌ها بر برخورد با تسهيلات‌گيرندگان متخلف

تاریخ انتشار : 1400/09/16

رييس کميسيون اقتصادي مجلس گفت: بانک‌ها بايد تمرکز خود را بر برخورد با بدهکاراني بگذارند که تسهيلات دريافتي را در محلي غير از اهداف مربوطه هزينه کرده‌اند.

به گزارش ايبِنا، محمدرضا پورابراهيمي در برنامه گفتگوي ويژه خبري اظهار داشت: کساني که معوقات بانکي دارند و در فهرست مطالبات غير جاري نظام بانکي قرار مي گيرند در چند دسته بندي قرار مي گيرند؛ نخست کساني هستند که به واسطه شرايط اقتصادي کشور، امکان پرداخت معوقات را ندارند و بايد به آن ها کمک کنيم.

او ادامه داد: بخشي هم کساني هستند که با ارتباطاتي که داشتند، توانستند از اين منابع استفاده کنند و نه به علت شرايط اقتصادي بلکه به علت اينکه منابع را در جايي خارج از تعهدات خود قرار دادند، امکان وصول آن نيست و همچنين به علت نگرفتن ضمانت‌هاي لازم، نظام بانکي امکان وصول آن را ندارد.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: تمرکز نظام بانکي بايد بر آن‌هايي باشد که منابع را در جاي ديگر به غير از اهداف مربوط، خرج کردند و بايد با آن‌ها برخورد و اسامي آن‌ها اعلام شود و همچنين دستگاه هاي نظارتي نيز بايد نظارت لازم را داشته باشند.

رئيس کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه نبود نظارت دقيق در ساختار بانک مرکزي، چالش اساسي است، گفت: ساختار نظارتي بانک مرکزي، ساختار پس از وقوع است و برخط نيست و اگر اين نظارت ها بر اساس روش هاي نوين و برنامه‌هاي نرم افزاري جديد باشد امکان تخلف کم مي‌شود.

رييس کميسيون اقتصادي مجلس همچنين تاکيد کرد: يکي از بزرگ‌ترين بدهکاران نظام بانکي، دولت از جمله شرکت‌هاي مستقيم يا غير مستقيم وابسته به دولت هستند.

  •