شاکري: اصلاح نظام بانکي از واجبات است

تاریخ انتشار : 1400/09/20

يک عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، تاکيد کرد: نظام بانکي بايد به نحوي اصلاح شود که تمام منابع بانک ها وارد چرخه توليد و اشتغال زايي شده و آثار اصلاح اين نظام در اقتصاد کشور مشخص شود.

اقبال شاکري در گفت وگو با ايسنا با تاکيد بر ضرورت اصلاح نظام بانکي، بيان کرد: اصلاح نظام بانکداري مسئله بسيار مهمي است. رئيس مجلس نيز در نشست مشترک مجلس و دولت به اين موضوع اشاره داشت که ساماندهي نظام بانکي يکي از اولويت هاي نشست سران سه قوه است و مجلس هم توقع دارد اين نظام اصلاح گردد.

وي در ادامه اظهار کرد: حدود يک ماه پيش رييس جمهور در نامه اي به وزير اقتصاد تاکيد کرد که ساماندهي نظام بانکي را به عنوان يک اولويت دنبال کنيد، همچنين رئيس جمهور در اين نامه تاکيد کردند در قوه قضاييه هر موضوعي را که دنبال مي‌کرديم ردپاي بانک ها در آن بود پس وزارت اقتصاد در اصلاح نظام بانکي بايد کاري کند که بانک ها در خدمت توليد باشند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، تصريح کرد: بانک ها بايد تمام منابع خود را در خدمت توليد قرار داده که نتيجه آن اشتغال زايي باشد، امروز بانک ها اينگونه عمل نمي کنند. امروز در گزارشات تخصصي ارائه شده نقش بانک ها در افزايش تورم، نقدينگي و انحراف منابع بانک ها به ويژه بانک هاي خصوصي بسيار زياد است. اين نظام غلط يکي از مشکلات اصلي کشور است.

شاکري در پايان با بيان اينکه اصلاح نظام بانکي در بلند مدت ميسر است، تاکيد کرد: بنظر بنده حرکت دولت به اين سمت آغاز شده و ما بايد آثار اقدامات دولت در اين حوزه را سال آينده اواخر بهار مشاهده کنيم. بايد آثار ساماندهي نظام بانکي در اقتصاد کشور مشهود باشد. بانک ها بايد تسهيلات با نرخ سود مناسب را در اختيار مردم، واحدها و شرکت ها براي گام برداشتن در جهت توليد قرار دهند نه اينکه تسهيلات را به عده اي خاص که آن را باز نمي گردانند بدهند. اصلاح نظام بانکي يکي از واجبات است که در دولت سيزدهم بايد نسبت به آن اقدام شود.