رشد ۲۵ درصدي درآمد بانک‌هاي دولتي در بودجه ۱۴۰۱

تاریخ انتشار : 1400/09/22

مقايسه بودجه سال ۱۴۰۱ با سال ۱۴۰۰ حاکي از رشد ۲۵ درصدي درآمد بانک‌ها در سال آينده است.

به گزارش خبرنگار ايبِنا، طبق لايحه بودجه سال ۱۴۰۱، در بخش بودجه بانک‌ها، ميزان درآمد پيش بيني شده آن‌ها ۲۳۱ هزار و ۴۲۸ ميليارد و ۵۷۵ ميليون تومان برآورد شده است. اين عدد در بودجه سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۸۴ هزار و ۲ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان بوده است که نشان دهنده رشدي ۲۵ درصدي است.

بودجه بانک‌هاي دولتي در لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ در دو بخش بانک هاي سودده و سر به سر و بانک‌هاي زيان‌ده بررسي شده است که بر اين اساس ۶ بانک کشاورزي، مسکن، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک و توسعه تعاون به همراه بانک مرکزي در رديف بانک‌هاي سودده و بانک‌هاي ملي و سپه در رديف بانک‌هاي زيان‌ده طبقه‌بندي شده‌اند.

src=https://media.ibena.ir/d/2021/12/13/0/79594.png

src=https://media.ibena.ir/d/2021/12/13/0/79595.png

بر اين اساس مجموع درآمد بانک‌هاي سودده و سربه سر براي سال ۱۴۰۱ معادل ۹۰ هزار و ۳۵۴ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است که سهم بانک کشاورزي ۳۴ هزار و ۵۰۵ ميليارد تومان، بانک مسکن ۲۰ هزار و ۳۶ ميليارد تومان، بانک صنعت و معدن ۷ هزار و ۸۲۲ ميليارد تومان، بانک توسعه تعاون ۶ هزار و ۵۸ ميليارد تومان، پست بانک ۴ هزار و ۵۸۷ ميليارد تومان، بانک توسعه صادرات ۲ هزار و ۹۱۱ ميليارد تومان و بانک مرکزي ۱۴ هزار و ۴۳۲ ميليارد تومان تعيين شده است.

همچنين مجموع درآمد بانک‌هاي زيان‌ده براي سال آينده ۱۴۱ هزار و ۷۴ ميليارد تومان لحاظ شده است که درآمد بانک ملي ۷۵ هزار و ۹۴۱ ميليارد تومان و درآمد بانک سپه ۶۵ هزار و ۱۳۲ ميليارد تومان خواهد بود.