حمايت بانک‌هاي خصوصي از بخش‌هاي اقتصادي کشور

تاریخ انتشار : 1400/09/29

ميزان تسهيلات پرداختي بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي به بخش‌هاي اقتصادي کشور در ۵ ماه ابتداي سال جاري اعلام شد.

به گزارش ايبِنا، براساس آمار کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي، از ابتداي سال جاري تا پايان مرداد ماه امسال مجموعا ۳ ميليون و ۳۷۸ هزار و ۱۲۲ ميليارد ريال تسهيلات در ۶ گروه شامل کشاورزي، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگاني، خدمات و بخش متفرقه توسط بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي پرداخت شده است.

بر اساس آمار و اطلاعات  منتشره در سايت بانک مرکزي در خصوص تسهيلات اعطايي به تفکيک بخش‌هاي اقتصادي و هدف از دريافت آنها در کل شبکه بانکي، سهم بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي از تسهيلات پرداختي حدود ۳۷ درصد بالغ شده است.

همچنين تسهيلات پرداختي در قالب سرمايه در گردش به بخش‌هاي اقتصادي طي ۵ ماهه ابتداي سال جاري بالغ بر ۲ ميليون و ۳۲۹ هزار و ۶۶۳  ميليارد ريال معادل ۶۹ درصد از کل تسهيلات پرداختي  بانک ها و موسسات اعتباري خصوصي بوده است.

همچنين در راستاي حمايت بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي از کارآفرينان و توليدکنندگان از مجموع يک ميليون و ۱۳ هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداختي در بخش صنعت و معدن معادل ۷۸ درصد آن (مبلغ ۷۹۰ ميليون و ۲۷۶ ميليارد ريال) صرفا به منظور تأمين سرمايه در گردش اين مراکز پرداخت شده است. اين نکته بيانگر توجه ويژه و اولويت‌دهي بانک ها و موسسات اعتباري خصوصي به تأمين منابع مالي بخش هاي مختلف توليدي و صنعتي به منظور رونق اقتصادي در کشور است.

  •