جزييات دريافت تسهيلات براي شرکت‌هاي دانش‌بنيان

تاریخ انتشار : 1400/10/01

رييس اداره کل صادرات بانک توسعه صادرات با اشاره به جزييات دريافت تسهيلات براي شرکت‌هاي دانش‌بنيان، از ارائه خدمات ويژه به اعضاي باشگاه مشتريان بانک توسعه صادرات خبر داد.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک توسعه صادرات ايران، سيدحسين حسينيان در وبينار تخصصي مديران بانک توسعه صادرات ايران با فعالان اقتصادي صادرکنندگان و مقامات استان آذربايجان غربي با اشاره به فلسفه تاسيس اگزيم‌ بانک ايران براي حمايت و تامين مالي توسعه صادرات غيرنفتي، اظهار داشت: با توجه به ظرفيت‌هاي بالاي استان آذربايجان غربي و هم مرزي آن با سه کشور جمهوري آذربايجان، ترکيه و عراق، عملکرد فعلي شعبه بانک توسعه صادرات در اين استان، نياز مند توسعه بيشتر است.

وي با بيان اينکه قرار نيست به ظرفيت فعلي صادرات استان آذربايجان غربي بسنده کنيم، تصريح کرد: ظرفيت‌هاي صادراتي استان آذربايجان غربي بايد شناسايي شود تا بانک توسعه صادرات در مقام تامين مالي آن بر آيد.

رييس اداره کل صادرات بانک توسعه صادرات با اشاره به خدمات متنوع اين بانک به ويژه براي صادرکنندگان، اظهار داشت: بانک توسعه صادرات به طور عمومي تمامي خدماتي که ساير بانک‌ها ارائه مي‌کنند را در اختيار مشتريانش قرار مي‌دهد ولي از نظر خدمات تخصصي به ويژه در مورد نرخ سود و تسهيل برخي موارد مانند سرعت در انجام عمليات و پيگيري امور ارزي مشتريان، امکان خدمات‌رساني بهتري را در اختيار دارد.

حسينيان يادآور شد: شرکت‌هاي زيرمجموعه بانک توسعه صادرات از جمله صرافي، کارگزاري و تامين سرمايه نيز به طور مرتب با همکاري شعب بانک در تماس بوده و امکان استفاده از خدمات ذيربط را فراهم مي آورند.

وي، سبد مشتريان بانک توسعه صادرات را به سه دسته مشتريان با توانمندي بالا، متوسط و شرکت‌هاي دانش بنيان تقسيم کرد و افزود: باشگاه مشتريان بانک بر اساس تقسيم بندي هاي انجام شده، خدمات ويژه‌اي را در اختيار مشتريان خود قرار مي‌دهد.

رييس اداره کل صادرات بانک توسعه صادرات ايران درباره سقف اعتباري شعبه اروميه اين بانک در ارائه تسهيلات به مشتريان، اظهار داشت: ساختار بانک براي هر شعبه سقفي را تعيين کرده و در صورتي که درخواست مشتري فراتر از سقف مشخص شده براي شعبه باشد مراتب جهت تصميم گيري به ارکان اعتباري بالاتر منعکس و در فاصله زماني کوتاهي به آن ها رسيدگي مي‌شود.

حسينيان با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده بين بانک توسعه صادرات با معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و صندوق نوآوري و شکوفايي، افزود: اين تفاهم‌نامه در راستاي حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان امضا شده و منابع خوبي هم در آن در نظر گرفته شده است. براين اساس بانک توسعه صادرات از طريق منابع خود، صندوق توسعه ملي و منابع تلفيقي يا منابع صندوق توسعه ملي با مکانيزم تعريف شده در تفاهم نامه امضا شده بين بانک و صندوق نوآوري و شکوفايي، تسهيلاتي را با نرخ ترجيحي ۱۲ درصد در اختيار اين شرکت‌ها قرار مي‌دهد.

وي در خصوص فرآيند اخذ تسهيلات شرکت‌هاي دانش بنيان گفت: به منظور بهره مندي شرکت هاي دانش بنيان از اين تسهيلات در چارچوب تفاهم نامه مذکور، شرکت ها مي بايست نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه غزال اقدام کرده و ضمن هماهنگي با کارشناسان صندوق و بانک نسبت به تکميل مدارک اقدام نمايند.