رشد ۵۹ درصدي تسهيلات بانکي به بخش‌هاي اقتصادي

تاریخ انتشار : 1400/10/05

تهران- ايرنا- در هشت ماه نخست امسال مبلغ ۱۷ هزار و ۲۷۴ هزار ميليارد ريال تسهيلات به بخش‌هاي اقتصادي پرداخت شده که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۹.۲ درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از بانک مرکزي، ميزان تسهيلات پرداختي بانک‌ها به بخش‌هاي مختلف اقتصادي در هشت ماه نخست سال گذشته برابر با مبلغ ۱۱ هزار و ۴۸۱ هزار ميليارد ريال (۱۱.۴۸۱.۴ هزار ميليارد ريال) بوده و در حقيقت امسال ۶ هزار و ۴۲۶ هزار ميليارد ريال رشد کرده است.

همچنين بررسي‌ها نشان مي دهد سهم تسهيلات پرداختي در قالب سرمايه در گردش در تمامي بخش‌هاي اقتصادي در هشت ماهه ابتداي امسال مبلغ ۱۱ هزار و ۴۸۱ هزار ميليارد ريال معادل ۶۶.۵ درصد کل تسهيلات پرداختي است.

سهم تسهيلات پرداختي بابت تأمين سرمايه در گردش بخش صنعت و معدن در اين مدت معادل چهار هزار و ۶۹ هزار ميليارد ريال بوده است که حاکي از تخصيص ۳۵.۴ درصد از منابع تخصيص يافته به سرمايه درگردش  تمام بخش‌هاي اقتصادي به مبلغ ۱۱ هزار و ۴۸۱ هزار ميليارد ريال است. 

همچنين از پنج هزار و ۱۵۷ هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداختي در بخش صنعت و معدن معادل ۷۸.۹ درصد آن مبلغ چهار هزار و ۶۹ هزار ميليارد ريال در تأمين سرمايه در گردش پرداخت شده است که بيانگر توجه و اولويت‌دهي به تأمين منابع براي اين بخش توسط بانک‌ها در سال جاري است.

رشد