موافقت با رفع محدوديت سرمايه‌گذاري بانک‌ها در سال آينده

تاریخ انتشار : 1400/10/13

نايب رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: تبصره‌هاي ابتدايي بودجه ۱۴۰۱ بررسي شد و نمايندگان با رفع محدوديت بانک‌ها براي انجام سرمايه‌گذاري موافقت کردند.

به گزارش ايبِنا، محمد خدابخشي، در تشريح نشست امروز کميسيون متبوع خود گفت: تبصره‌هاي يک تا ۵ لايحه بودجه سال ۱۴۰۱ در جلسه امروز با حضور پورمحمدي معاون سازمان برنامه و بودجه، کارشناسان ديوان محاسبات و مرکز پژوهش‌هاي مجلس مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وي ادامه داد: در جلسه قبل اين کميسيون تبصره‌هاي بودجه به کميته‌هاي تخصصي براي بررسي واگذار شده بود که در اين نشست گزارش کميته اقتصادي در مورد ۵ تبصره ابتدايي بودجه در حوزه‌هاي نفت و روابط مالي آن با دولت و صندوق توسعه ملي، شرکت‌هاي دولتي و واگذاري آنها، تامين مالي خارجي (فاينانس)، مشارکت با بخش غيردولتي براي اجراي طرح‌ها و تامين مالي داخلي از محل اوراق مالي اسلامي  مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

نايب رئيس کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بيان اينکه تبصره ۱ در خصوص حوزه‌هاي نفت و روابط مالي آن با دولت و صندوق توسعه ملي مراعا ماند و به جلسه ديگر واگذار شد، اظهار کرد: اعضاي کميسيون در تبصره دو بودجه با توجه به مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع توليد در خصوص سرمايه‌گذاري بانک‌ها به دليل رشد منفي سرمايه‌گذاري در سال‌هاي اخير در کشور با رفع محدوديت بانک‌ها موافقت کردند تا آن‌ها بتوانند، از طريق شرکت‌هاي تابعه خود سرمايه‌گذاري کنند.

خدابخشي بيان کرد: همچنين کميسيون برنامه و بودجه براساس آيين نامه جديد مجلس در مورد نحوه بررسي بودجه در حال جمع بندي گزارش خود در خصوص کليات لايحه بودجه ۱۴۰۱ براي ارائه به صحن علني است و روز يکشنبه در مجلس آن را قرائت خواهد کرد.

  •