طرح آمايش صنعتي، معدني و تجاري در استان‌ها اجرايي مي‌شود

تاریخ انتشار : 1400/10/26

وزير صمت گفت: در هر شهرستاني از جمله کهنوج طرح آمايش صنعت، معدن و تجارت داريم که در اين طرح تمام فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي شهرستان بررسي مي‌شود

به گزارش  پايگاه اطلاع رساني دولت به نقل از شاتا، سيد‌رضا فاطمي‌امين امروز صبح در بازديد از کارخانه تيتانيوم کهنوج اظهار داشت: واحد فرآوري تيتانيوم سال‌ها در کهنوج مطرح بوده و در يک سال گذشته به بخش خصوصي واگذار شده است.

وي با بيان اينکه قول مي‌دهم اگر به ۶۰ درصد پيشرفت فيزيکي برسد در تامين مالي اين مجموعه کمک مي‌کنيم که کار زودتر به اتمام برسد گفت: برنامه بهره‌برداري از اين مجموعه بهمن سال آينده است اما اميدواريم با کمک وزارت صمت تا پاييز سال آينده به بهره‌برداري برسد.

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه در هر شهرستاني از جمله کهنوج طرح آمايش صنعت، معدن و تجارت داريم که در اين طرح تمام فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي شهرستان بررسي مي‌شود افزود: طرح آمايش صنعت، معدن و تجارت با اين هدف که اشتغال مورد نياز طرح‌ها را تامين کنيم اجرا مي‌شود.

وي خاطر‌نشان کرد: در کهنوج معادن زيادي از جمله تيتانيوم وجود دارد و قول مي‌دهيم تا آخر امسال پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري که مي‌تواند اشتغال مناسبي براي شهرستان کهنوج ايجاد کند طراحي و در اولويت قرار دهيم.

فاطمي‌امين تصريح کرد: انجام فاز دوم تيتانيوم يک تصميم اقتصادي است و در وزارت صمت قول مي‌دهيم به اندازه کافي پروژه سرمايه گذاري در شهرستان کهنوج تعريف کنيم.

سيدرضا فاطمي‌امين وزير صنعت، معدن و تجارت صبح امروز جمعه به منظور سفر به جنوب کرمان و بازديد از چند پروژه در اين منطقه از مسير استان هرمزگان وارد استان کرمان شد و در بدو ورود مورد استقبال مسئولان استاني قرار گرفت.