انحصارزدايي از مشاغل با الکترونيکي شدن صدور مجوزها

تاریخ انتشار : 1400/11/09

عضو کميسيون صنايع با بيان اين که با صدور مجوز در درگاه ملي مجوزها انحصارزدايي از مشاغل از بين مي رود، گفت: اين اقدام مي تواند به توسعه و رونق توليد بينجامد.

سيد جواد حسيني کيا، عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تسهيل صدور مجوزهاي کسب و کار در کشور گفت: تسهيل صدور مجوزهاي کسب و کار فوايد بسيار زيادي دارد به طوري که انحصار موجود در بسياري از مشاغل و کسب و کارها را از بين مي‌برد.

وي افزود: قرار است همه مجوزها کسب و کار در سامانه يا درگاه ملي مجوزها g4b تجميع شود به طوري که دستگاه‌هاي اجرايي مکلف شده اند طي زمان محدودي تمام مجوزهاي فعاليت‌هاي مرتبط با خود را در اين درگاه بارگذاري و سپس بعد از ورود متقاضي و انجام امورات به درخواست وي در خصوص صدور يا عدم صدور مجوز رسيدگي شود.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي اظهار نمود: با اجرايي شدن اين فرايند سرمايه گذاران را به افزايش سرمايه گذاري خود در کسب و کارها و مشاغل تشويق خواهد کرد و طبق قوانيني که در برنامه ششم توسعه آمده نيز بانک‌ها مکلف شده اند که ۴۰ درصد منابع خود را به سمت توليد و اشتغال ببرند مي‌تواند بنابراين اين صدور مجوزها الکترونيکي مي‌تواند مکمل خوبي براي اين امر باشد.

حسيني کيا با بيان اين که تسهيلات بانک‌ها و صدور مجوزها در درگاه ملي مجوزها دو بال توسعه صنعت و رونق توليد در کشور خواهند بود، تصريح کرد: با توجه به اين که الکترونيکي شدن صدور مجوزهاي کسب و کار به تازگي در مجلس تأييد شده به نظر مي‌رسد فرايند به نتيجه رسيدن آن در مراحل پاياني باشد و به زودي شاهد اين امر در کشور باشيم.

نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: وزارت اقتصاد متولي امر سرمايه گذاري در توليد است بنابراين تمرکز صدور مجوز کسب و کار در اين وزارتخانه ضروري به نظر مي‌رسد و انتخاب وزارت اقتصاد به عنوان متولي صدور مجوزهاي الکترونيکي اقدام پسنديده‌اي بود.

وي در پايان گفت: ورود و خروج مسائل مالي نيازمند يک درگاه است که اگر اين درگاه زير مجموعه وزارت اقتصاد باشد طبيعتاً امنيت آن را بالا خواهد برد، از طرف ديگر با رصدهاي مالياتي دقيق بتواند کمک حال توليد در کشور باشد و خودتحريمي را از بين برده و اطمينان سرمايه گذاري را بالا ببرد.