عزل مدير يک شعبه بانک به علت عدم اجراي بخشنامه وام بدون ضامن

تاریخ انتشار : 1400/11/12

تهران- ايرنا- رئيس مرکز بازرسي وزارت اقتصاد گفت: در موارد اندکي بي‌نظمي و تخلف از بخشنامه اعطاي تسهيلات خرد بدون ضامن را شاهد بوديم که يکي از مديران شعب ممتاز بانکي عزل شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، «علي نظامي» اظهارداشت: پيرو ابلاغ بخشنامه آسان گيري و حذف ضامن از فرآيند پرداخت تسهيلات خرد بانکي، همکاران در بازرسي ميداني و سامانه نظارت مردمي متوجه شدند بخشنامه اعطاي تسهيلات خرد بدون ضامن به مشتريان به برخي شعب ابلاغ نشده و ابهاماتي ايجاد شده است.

وي افزود: در اين راستا چندين اقدام فوري در دستور کار قرار گرفت و به کليه بانک‌هاي دولتي و نيمه‌دولتي اعلام شد که بخشنامه مربوطه را در سايت بانک‌ها بارگذاري کنند و فرآيند و جزئيات بخشنامه را در شعب بانک‌ها به اطلاع مسوولان و مردم برسانند.

رئيس مرکز بازرسي وزارت اقتصاد گفت: همچنين مقرر شد آدرس رسيدگي به شکايات بانک‌ها و آدرس نظارت مردمي وزارت اقتصاد نيز در معرض ديد مردم قرار گيرد.

وي افزود: در مرحله بعد هيات بازرسي ويژه‌اي در هر بانک و نظارت و بازرسي وزارت اقتصاد تشکيل شد تا با بازرسي ميداني نحوه اجراي بخشنامه را بازرسي کنند.

نظامي گفت: گزارش‌ها حاکي از اين است که اغلب بانک‌ها مقيد به اجراي بخشنامه هستند و در موارد اندکي نيز بي نظمي و تخلف را شاهد بوديم که منجر به برکناري يک از مديران ممتاز بانکي شد و تعدادي هم به کميته انضباطي معرفي شدند.

وي اظهارداشت: در برخي موارد شبهه‌اي براي برخي شهروندان ايجاد شده مبني بر اينکه قرار است به کليه کارمندان تسهيلات صد ميليوني پرداخت شود در حالي که بخشنامه وزارت اقتصاد صرفا بر اين موضوع تاکيد دارد که در فرايند اعطاي تسهيلات خرد بانکي که يکي از شرايط آن معرفي دو ضامن بود ديگر نيازي به اين کار نيست.

نظامي گفت: حقوق بگيران با ارائه گواهي کسر از حقوق و اعتبار سنجي وام خود را دريافت کنند.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •