قيطاسي: بانکهاي دولتي براي پرداخت تسهيلات ۱۰۰ ميليون توماني بدون اخذ ضامن آمادگي دارند

تاریخ انتشار : 1400/11/12

تهران – ايرنا- دبير شوراي هماهنگي بانکهاي دولتي اعلام کرد: تمام شعب بانک‌هاي دولتي در سراسر کشور با توجه به تاکيد رئيس‌جمهور و دستورالعمل ابلاغ شده، براي پرداخت تسهيلات تا سقف ۱۰۰ ميليون تومان و بدون اخذ ضامن آمادگي کامل دارند.

به گزارش ايرنا، علير ضا قيطاسي دوشنبه شب گفت: شعب بانک‌ها در سراسر کشور آمادگي دارند تا با توجه به منابع و متناسب با درخواست وام، تسهيلات تا سقف يکصد ميليون تومان را بدون اخذ ضامن و با گواهي کسر اقساط پرداخت کنند.

دبير شوراي هماهنگي بانکهاي دولتي تصريح کرد: دستگاههاي صادر کننده گواهي شرطي نگذارند که بانک عامل، با توجه به آن شرط گواهي کسر حوق را نپذيرد.

وي افزود، دستگاه متولي بايد براساس گواهي صادر شده متعهد شود  تا پايان دوره بازپرداخت اقساط، اگر قسطي پرداخت نشد آن را از حقوق وام گيرنده کسر و به بانک عامل پرداخت کند.

قيطاسي تاکيد کرد، روساي واحد بانکها بايد توجه کنند که پرداخت اين تسهيلات مورد تاکيد رييس جمهور، وزير اقتصاد، مديرعامل بانکها و مجموعه شوراي هماهنگي بانکها و بانک مرکزي است و شعب بانکها بايد اين خواسته را اجرايي کنند.

وي افزود، شعب بانکها بر اساس اعتبار سنجي و دستور العمل‌هاي صادر شده خواسته مردم را بررسي و به آن پاسخ مثبت دهند.

وي تاکيد کرد، چنانچه رييس شعبه به خواسته اي پاسخ منفي دهد و اين پاسخ منفي مورد رسيدگي قرار گيرد در صورتي که رييس شعبه مقصر باشد قطعا با وي برخورد اداري خواهدد شد.