تاثيرات مثبت بودجه و اصلاح قوانين مالياتي بر اقتصاد کشور در سال آينده

تاریخ انتشار : 1400/12/01

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: آينده اقتصاد کشور با توجه به اينکه تغييرات خوبي در بودجه‌نويسي صورت گرفت و مباحث مربوط به اصلاحات مالياتي و بورس مورد توجه قرار گرفت، مثبت به نظر مي‌رسد.

جعفر قادري، عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ايبِنا عملکرد دولت سيزدهم را در چند ماه ابتدايي شروع به کار چنين ارزيابي کرد: دولت سيزدهم در کسب درآمدهاي نفتي  و بحث سوآپ و تجارت عملکرد قابل قبولي دارد، مشکلي که در اين زمينه با آن درگير است، ميزان سرعت کارها است. دولت  بايد مقداري برسرعت کارها اضافه کند تا مشکلات مردم سريع‌تر برطرف شود. 

وي در ادامه اضافه کرد: کارهايي که در اين مدت انجام شده، نشان مي‌دهد در شرايط سخت هم مي‌توان حرکت‌هاي مهم و موثر انجام داد و ثابت شد اينکه همه چيز را به تحريم‌ها ارتباط دهيم و آن را به بهانه‌اي تبديل سازيم، ديدگاه درستي نيست. اتفاقي هم که در زمينه واکسيناسيون روي داد و پوشش خوبي که در اين زمينه صورت گرفت، سبب شد تا از حجم زياد تلفات انساني جلوگيري به عمل آيد. 

قادري در ادامه تصريح کرد: مسئله واکسن کرونا به تنهايي يکي از اقدامات مثبت دولت سيزدهم محسوب مي‌شود زيرا محدوديت‌هايي که به خاطر کرونا در کشور به وجود آمد بر اقتصاد تاثيرات قابل توجهي گذارد و با  تسريع در امر واکسيناسيون اين قضيه جمع شد و شرايط رو به بهبودي گام برداشت. 

نماينده مردم شيراز و زرقان در مجلس يازدهم آينده اقتصادي کشور را چنين پيش‌بيني کرد: آينده اقتصادي کشور در مجموع با توجه به اينکه تغييرات خوبي در بودجه‌نويسي صورت گرفت و مباحث مربوط به اصلاحات مالياتي و بورس مورد توجه قرار گرفت، مثبت به نظر مي‌رسد و مي‌توان چنين پيش‌بيني کرد که  آينده خوبي براي کشور رقم خواهد خورد.

نماينده مردم شيراز و زرقان درباره تفاوت بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ چنين توضيح داد: دولت بنا را بر استقراض از بانک مرکزي ننهاده و واگذاري اموال مازاد را مورد توجه قرار داده است، خود اين مسئله کمک‌کننده داشتن اقتصاد بهتر در آينده خواهد بود. بحث پايانه فروشگاهي و سامانه موديان نيز باعث مي‌شود که فرارهاي مالياتي کاهش پيدا کند و منابع مالي کافي از وصول مالياتي به دست‌ آيد.